מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נולדתי למדינה חדשה

רחל בצבא
רחל במהלך טירונות
רחל אביב מספרת על המבצע החשאי להעברת אחיות מירדן לישראל

נולדתי בתל אביב בשנת 1948, שנת הקמת המדינה. 
 
אבי היה חיל בצבא הבריטי. באחת ממשימותיו הרבות הוא היה נהג צבאי של ג'יפים ובמסגרת התפקיד הוא הגיע עד לעירק .בחזרה לארץ הם עברו דרך ירדן. בזמן שהותו שם אבי הכיר חייל ירדני שמיד הייתה כימיה בניהם. החייל סיפר לאבי שהוא מכיר משפחה יהודית ושהם מאד רוצים להגיע לפלשתינה. דבר זה נגע לו ללב ואבי הסכים להסתכן ולהעבירם לישראל תמורת סיגריות אנגליות שנתן לחייל הירדני. המשימה היתה חשאית ובלילה הגיעו שתי אחיות יהודיות למקום המחבוא. אבי הסתיר אותן במשאית מאחור וכיסה אותן בשמיכות ותרמילים צבאיים. מפקדו הבריטי לא העלה על דעתו שמתרחש מבצע בסתר להעברת האחיות, עד להגעתם לארץ. את האחיות העבירו לפתח תקוה שנקראה לפנים: "מלאבס".
 
במהלך השנים אבי ניסה לאתר את האחיות ועד יום פטירתו הוא לא הצליח למצוא אותן. המקרה סופר לי מאבי ביום העצמאות העשירי למדינת ישראל, בחוג המשפחתי, בהיותי בת עשר. מאז ועד היום אנו מעלים ומספרים מקרה זה בכל הזדמנות.
 
התגייסתי לצבא בשנת 1966 ושירתתי בצה"ל 23 שנה (צבא הקבע). במסגרת השירות הייתי במלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום כיפורים ומלחמת לבנון הראשונה (מבצע שלום הגליל). השתחררתי מצה"ל במרץ שנת 1988, בהיותי נשואה לדוד ואם לשלושה ילדים. כיום אני סבתא לחמישה נכדים, כן ירבו. 

מילון

מלאבס
כינוי לעיר פתח תקווה

ציטוטים

”אבי הסכים להסתכן ולהעביר את האחיות מירדן לישראל“

הקשר הרב דורי