מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נולדתי בתל אביב לפני קום המדינה

אני וסבתי כיום
סבתא עם הוריה
הילדות המרתקת שעברה על סבתי, בתקופה שהאנגלים שלטו בארץ

סבתא אורה קדר מספרת לנכדה שקד על ילדותה
ילדותי:
"נולדתי בתל אביב לפני קום המדינה. היו שדות, פרדסים וגפנים, גמלים הסתובבו ברחובות ואנו הילדים התרוצצנו יחפים ומאושרים. בחורף שטנו בגיגיות בשלוליות ולכדנו ראשנים. אבל היו גם חסרונות. האנגלים שלטו בארץ והיינו חייבים להיות בעוצר. לא יכולנו לצאת מהבית, לא יכולנו לצאת לקנות אוכל, רק באישור של האנגלים. הם היו יורים גם במי שהיה במרפסת.
 
כשהאנגלים עזבו את הארץ, הסתיים המנדט, בן גוריון הכריז על הקמת מדינת ישראל מדינת העם היהודי. למחרת פרצה מלחמת הקוממיות. אבי נלחם ביפו שם הוא נפצע ואיבד את מאור עיניו. גדלתי כבת יחידה .למדתי בבית ספר הכרמל. התנדבתי ב"נוער לנוער" שטיפל בילדי עולים חדשים. הייתי חניכה בתנועת הצופים לאחר מכן הייתי מדריכה עד יציאתי לנח"ל.
 
הייתי בקיבוץ שדה בוקר בתקופת דוד בן גוריון,שהיה ראש ממשלה, והיה לי הכבוד להיות המבשלת האישית שלו. נוצר בינינו קשר אישי ונסעתי איתו ברכב השרד לתל אביב בערב ליל הסדר.
דוד בן גוריון ראש  הממשלה הראשון של ישראל
"דוד בן-גוריון (גרין) היה איש העלייה השנייה, ראש ההנהגה של "המדינה שבדרך", המוביל והדוחף להקמת מדינת ישראל, הכריז על הקמתה, ולאחר שקמה הנהיגהּ עשור ומחצה עד 1963.כיהן כראש הממשלה וכשר הביטחון הראשון של מדינת ישראל והיה ממנהיגי תנועת העבודה".
 
הצריף של דוד בן גוריון בשדה בוקר
 
תמונה 1
 
עם סיום השרות חזרתי לתל אביב ונישאתי לחברי מאז הילדות, עוזי, נולדו לנו ארבעה ילדים מקסימים. בזכותם יש לנו תשעה נכדים שממשיכים את המורשת.
 
עם נכדתי שקד אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, בבית הספר רמת חן, מספרת לשקד את סיפורי ילדותי וביחד מתעדות את הסיפורים. תודה למורה רויטל יוסף, מובילת התכנית בבית הספר.

מילון

"אני רואה כוכבים"
להילחם בכח הסבל

דוד בן גוריון
."דוד בן-גוריון (גרין) היה איש העלייה השנייה, ראש ההנהגה של "המדינה שבדרך", המוביל והדוחף להקמת מדינת ישראל, הכריז על הקמתה, ולאחר שקמה הנהיגהּ עשור ומחצה עד 1963.כיהן כראש הממשלה וכשר הביטחון הראשון של מדינת ישראל והיה ממנהיגי תנועת העבודה".

ציטוטים

”"מאור עיניו"“

”היה לי הכבוד להיות המבשלת האישית של ראש הממשלה דוד בן גוריון בשדה בוקר“

הקשר הרב דורי