מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נהג מנוסה בן 14

סבא שלי ואני כשהייתי בת 4 בעבודתו.
סבא יורם בילדותו.
המכונית הראשונה שלי

הקשר הרב דורי של סבא יורם ואגם, סבא מספר לי על חווית ילדות מצחיקה:

"כשהייתי בן 14 וחצי בחופש הגדול עבדתי במוסך עם אח שלי. במוסך היה איזה מנוע של אופנוע קטן ועלה לי רעיון עם המנוע הזה לבנות מכונית קטנה. אספתי  ארבעה גלגלים וברזלים והתחלתי להרכיב את השלד של המכונית. חיברת את המנוע בחלק האחורי עם שרשרת ועשיתי הגה מקדימה מכל מיני ברזלים. הכנתי לעצמי כיסא לשבת. החלטתי שיום אחד אני נוסע עם זה הביתה!

כשהייתי מניע את המכונית הזאת זה היא עשתה רעש כמו מטוס, כי לא היה בה משתיק רעש. הייתה לי מטרה לבנות לעצמי מכונית שתוכל להסיע אותי כל יום עד לביתי מדובר על מרחק של 4-5 ק"מ עד הבית.  לקח לי לבנות את המכונית כל החופש הגדול, כחודשיים,

כשסיימתי את עבודת הרכבת המכונית, התחלתי לנסוע איתה לכיוון ביתי. כשהגעתי לשכונה שלי השעה הייתה 2 בצהריים. שעת צהרים, כל השכונה הייתה שקטה, כולם ישנו ואני  הגעתי עם המכונית שלי ועשיתי רעש נוראי. שיחקתי עם המכונית בשמחה וגאווה, כולם יצאו החוצה, ואחד השכנים התלונן במשטרה.

השוטרים הגיעו ודבר ראשון הם התחילו לצחוק, הם הסתכלו והתפלאו איך הצלחתי לבנות דבר כזה בגילי? לשוטרים כאב עליי, אבל לא הייתה להם ברירה והם נאלצו להחרים לי את המכונית. אחרי שעבדתי על המכונית הזו כל החופש הגדול. הצלחתי להנות מיצירת הפאר שלי ולהיות איתה רק שעה, היה לי מאוד מאוד עצוב, מאוד".

כיום, סבא יורם עובד במוסך טויוטה בעכו עם כל האחים שלו.

הזוית האישית

אגם: אני מאוד נהניתי לראיין את סבא שלי ולשמוע את הסיפור שלו, הכרתי את הצד השובב שבו ולמדתי דברים חדשים על סבא שלי.

מילון

טויוטה
טויוטה היא חברה יפנית לייצור כלי רכב. היא מייצרת את המותגים טויוטה, לקסוס וסאיון, ושולטת ביצרנית הרכב היפנית דייהטסו. היא אחת משתי יצרניות הרכב הגדולות בעולם (ביחד עם ג'נרל מוטורס) ומעסיקה מעל 330 אלף עובדים. החברה נחשבת למובילה עולמית בשיטות פיתוח וייצור, ושיטת Toyota Production System שפותחה בה, חוללה מהפכה בתעשיית הרכב והשפיעה גם על תעשיות אחרות. בין השנים 2008-2014, הייתה טויוטה יצרנית הרכב המובילה בעולם במספר מכירות כלי רכב.

ציטוטים

”עבדתי על המכונית הזו כל החופש הגדול. הצלחתי להנות מיצירת הפאר שלי שעה אחת“

הקשר הרב דורי