מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מתנה יקרה מאבא

רחל בנדק אני לומדת במחשבים
זה עץ משפחה שלי אני אוהבת מאוד
הייתי חולה וקיבלתי מאבי מתנה

שמי רחל בדק, נולדתי בשנת 1940 במצרים בעיר הבירה קהיר. עליתי לארץ ישראל בשנת 1957. במצרים רצינו כל הזמן, לעלות לישראל. אני זוכרת שאסור היה לנו לדבר על זה, כדי שהערבים לא ידעו שאנו עוזבים את מצרים.

אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, המופעלת בבית הספר אלונים בירושלים. יחד עם התלמידה החונכת שלי, שני וייס גודמון. במפגשים שני, התלמידה, מלמדת אותי לעבוד על המחשב.

רחל בנדק: "אני לומדת במחשבים"

תמונה 1

 

במפגשי התכנית, אני מספרת לשני את קורות חיי וסיפורים נוספים. ביחד בחרנו להעלות כמה מחוויות הילדות שלי, סיפור על המתנה שקבלתי.

המתנה שקבלתי מאבא

אני זוכרת שהייתי ילדה, חליתי במחלה מדבקת. הייתי בחדר שלי לבד. אבא שלי רצה לשמח אותי ורצה לקנות לי מתנה, כדי שאהיה שמחה.
אבא שאל: "מה את רוצה שאני אקנה לך?"
אמרתי: "אני רוצה בובה מדברת".
 
ואכן אבא שלי מלא את בקשתי וקנה לי בובה. הבובה הייתה בבות כלה, היא החזיקה בידה, זר פרחים לבנים. השמלה של בובה הייתה שמלה יפה. בובה של בובה, אמא אמרה.
 
כשגדלתי וכשהתחנתי, הבובה שקבלתי מאבא מתנה, נשארה איתי כל הזמן. יום אחד נשברה הבובה האהובה עלי. בעלי רצה לתקן לי אותה ולצערי לא הצליח לתקן אותה. אני כעסתי מאוד והייתי עצובה שאיבדתי את בובתי האהובה.
 
העשרה
יהדות מצרים: "תשע"ויהדות מצרים היא קהילה יהודית עתיקה, אשר הוקמה על ידי פליטים מארץ ישראל שהגיעו למצרים עם ירמיהו הנביא לאחר חורבן הבית הראשון….בשנת 1945 פרצו בשנית מהומות כנגד היהודים בקהיר ואלכסנדריה, בהם נהרגו כעשרה יהודים. המהומות התגלגלו במהרה לתקיפות גם כנגד מיעוטים לא-מוסלמים אחרים". ויקיפדיה
 
תשע"ו

מילון

יהדות מצרים
יהדות מצרים היא קהילה יהודית עתיקה, אשר הוקמה על ידי פליטים מארץ ישראל שהגיעו למצרים עם ירמיהו הנביא לאחר חורבן הבית הראשון....בשנת 1945 פרצו בשנית מהומות כנגד היהודים בקהיר ואלכסנדריה, בהם נהרגו כעשרה יהודים. המהומות התגלגלו במהרה לתקיפות גם כנגד מיעוטים לא-מוסלמים אחרים.

ציטוטים

”במצרים רצינו לעלות לישראל וגם אשור להאגיד לערבים עוזבים מיצרים“

הקשר הרב דורי