מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מתלמיד למחנך

סבא עמיצור נכד מעיין
סבא עמיצור בן-8 שנים
סגירת מעגל-מתלמיד למורה בבית הספר התיכון גת גל און בשנותה החמישים.

פרק/ א ילדות  
נולדתי בקיבוץ גת להורי רבקה ואריה. ב 1942 עם הזמן נולדה אחותי דבורה ובהמשך נולד אחי נתן. היינו משפחה מאושרת וגדלנו בבית שהעניק לנו הרבה אושר ושמחה. אני הייתי ילד ספורטאי ובאותה תקופה שיחקנו מחניים וכדר רגל ועוד משחקים ששיחקנו באותה תקופה ב-1950.באותה תקופה למדנו לנגן בחלילית, המצטיינים ניגנו בכלי נוסף בפסנתר. כך עברנו את שנות הלימודים בבית הספר היסודי בקיבוץ גת 1949. 
פרק ב' בגרות
לקראת המעבר לבית ספר התיכון שנקרא "המוסד החינוכי גת גלאון" (על שם שלום פינצי) ניבנה בית ספר חדש בקיבוץ גת. עברנו  לבית הספר החדש בשנת ל1956.בשנות לימודי בתיכון הוקמה נבחרת הכדור סל של הקיבוץ וכעבור זמן הוקמה גם נבחרת הכדור רגל בקיבוץ.
כספורטאי מצטיין הייתי שותף בשתי הנבחרות.
בשנת 1961 התגייסתי לצה"ל לחיל השריון  והשתחררתי בשנת 1964 כקצין צעיר. חזרתי לקיבוץ לשנת עבודה ברפת ב 1965. בסיומה של השנה יצאתי ללימוד הוראה בחינוך גופני במכללת ווינגייט. בסיום לימודי חזרתי לקיבוץ והתחלתי ללמד בבית הספר התיכון שאותו סיימתי כ- 6 שנים לפני כן זו. הייתה סגירת מעגל. במשך כ- 10 שנים לימדתי וחינכתי מספר קבוצות עד שבשנת 1975 הוחלט לאחד את בתי הספר האזוריים שהיו בקיבוץ נגבה, כפר מנחם וגת.
כולם התקבצו במוסד החינוכי "צפית" בכפר מנחם.  בשנת  1975 נסגר המוסד החינוכי גת גלאון ומאז כל ילדי מועצה אזורית יואב לומדים בבית הספר "צפית" בכפר מנחם.
 עברתי יחד עם כל ילדי גת והייתי מחנך ומורה בצפית. עם השנים סיימתי ללמד בבית הספר האזורי ועברתי לעבוד כמנהל אגף הספורט והביטחון במועצה אזורית "יואב", ובמקביל אימנתי את נבחרות הכדורסל בוגרים ונערים שהתחרו עם הקבוצות הטובות בארץ.
בשנת 1988 סיימתי לעבוד מועצה אזורית יואב ועברתי לעבוד כמנהל הכשרת המורים לחינוך גופני במכללה לחינוך "סמינר הקיבוצים". שם הכשרתי דורות של מורים לחינוך גופני ביניהם גם מורים שחזרו לעבוד אחר כך ב"צפית" וכך נסגר מעגל נוסף.
בשנת 1995 החלטתי לעשות שינוי נוסף וקיבלתי את התפקיד לניהול לכפר הנוער "קדמה" המחנך נערים ונערות שמגיעים מרקע קשה מבתים המתקשים לתת להם את צורכיהם, עם פערים לימודיים, חברתיים וחינוכיים. זה היה אתגר מרכזי ב -18שנות ניהול כפר הנוער קדמה. המטרה הייתה להביא את בני הנוער ליכולות של כל בני גילם ולמצוא את מקומם בחברה הישראלית.עם יציאתי לפנסיה חזרנו לקיבוצנו גת.  
כיתה ח במוסד החינוכי בגת

כיתה ח במוסד החינוכי בגת
פרק ג' משפחה
בשנת 1967 התחתנתי עם יונה מקיבוץ נגבה ובשנת  1968 נולד בננו הבכור שגיא ואחריו נולדו הראל, ליאורה ודותן.
נכדנו מעין הוא בנו הבכור של שגיא. למעין אחות מיה ואח מורן.בשנת 2002 התחתנו שגיא ועדי ובשנת 2004 נולד בנם הבכור מעין. ואת הסיפור הזה סיפרנו בתכנית קשר משפחתי במסגרת הלימודים של מעין  בבית הספר היסודי "שדות יואב". 
 
תשע"ו
תכנית הקשר הרב דורי

מילון

מוסד חינוכי
מוסד חינוכי היום ניקרא בית ספר תיכון- בשפה הקיבוצית

ציטוטים

”זו היתה עבורי סגירת מעגל בהקשר לנושא המעבר מחניך למחנך בתיכון שמעבר לכביש.“

הקשר הרב דורי