מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחה של קיבוץ גלויות

שי וסבתא אלינור
המשפחה
סיפורם של שי בנימיני ואלינור סלייטר

סיפורה של אלינור סלייטר המסופר על ידי נכדה שי בנימיני
סבתא נולדה בשנת 1944 בארצות הברית בעיר ניו ג'רזי
תמונה 1 
סבתא וסבא שלי עלו לארץ מארצות הברית בתאריך 26 דצמבר 1971. אמא שלי הייתה אז בת שנתיים הסבתא שלי, האמא של אמא שלי נולדה בארצות הברית והיא פגשה את הסבא שלי בבית הספר תיכון. הם הלכו לאוניברסיטאות שונות . הסבתא שלי בילתה שנה אחת לימודיה בארץ ובסבא שלי ביקר אותה באותה שנה. הם החליטו להתחתן כשהם היו באילת.
הם נישאו בשנת 1966ובילו את השנה הבאה בלונדון, שם הסבא שלי למד בבית הספר לכלכלה של לונדון. לאחר שנה, הם חזרו לאמריקה. הסבא שלי המשיך ללמוד ולאחר מכן החל לעבוד ככתב בעיתון מקומי. האמא שלי נולדה ליד פילדלפיה בשנת 1971 ושנה לאחר מכן 2 דודי אדם נולד שם. עשרה חודשים לאחר מכן המשפחה עלתה לארץ .
לראשון 10 חודשים הם התגוררו במרכז קליטה סמוך לירושלים ולאחר מכן בשינה 1972 עברו לגבעה המשפחה שלה גרה  במבשרת ציון, ואחר כך עברו לגבעה הצרפתית בירושלים. היא למדה בבית ספר מסורתי בירושלים ואחר כך בתיכון על שם בויאר. הסבא שלי, שהוא תמיד נקרא פפא, למד מדעי המדינה באוניברסיטה. הוא תמיד רצה להיות סופר. הוא היה עורך של עיתון האוניברסיטה . הוא עבד באקס קאונטי טיימס השליח ולאחר מכן upiבטרנטון , ניו ג'רזי.
כשהוא עבר לישראל, הוא עבד עבור upi באוקטובר המלחמה 1973. כמה שנים מאוחר יותר, הוא החל לעבוד במגזין טיים . הוא עבד לזמן במשך 20 שנים והחל לכתוב ספרים בשנת 1976. הספר הגדול הראשון שלו היה ביוגרפיה של יצחק רבין . הוא כתב 30 ספרים, חלקם על ישראל וכמה על העסק באמריקה . הוא כתב ספר על יהודים בספורט.
יחד עם הסבתא שלי שהוא כתב ספרים על נשים יהודיות מפורסמות וגברים יהודים. ההורים של האמא שלי וסבא והסבתא של כולם נולדו באמריקה. סבא וסבתא הרב של האמא שלי היו ממזרח אירופה, היהודים אשכנזים. 
 
המשפחה של האבא שלי היא מתימן. אביו של סבו הגיע מתימן בשנת 1882. זה היה סבא רבא בשם סלים, בנו היה שמעון ( סבא רבא שלי ), הבא היה שלום ( הסבא שלי ) ולאחר מכן שמעון, האבא שלי. המשפחה התגוררה בירושלים ואני הדור הרביעי שנולד בירושלים.
 
אמא שלי התגייסה לצה"ל 1987 לגרעין נח"ל ושם היא פגשה את אבא שלי. אבי נולד בירושלים לסבא וסבתא שלי (שלום ז"ל ותמר בנימיני) משפחה תימנית. אבא שלי למד בתיכון בירושלים בשם קריית נוער. ההורים שלי התחתנו בתאריך 4 ביוני 1991. אמא שלי סיימה תואר ראשון באוניברסיטת תל-אביב. אבא שלי למד רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. אני נולדתי שלישי במשפחה בתאריך 9.5.2003.
 
סבא מצד אבא נפטר בשנה-2013, וסבא מצד אמא נפטר בשנת 2014.
תמונה 2 
 
 תמונה 3
 
המשפחה שלי שומרת מנהגים אשכנזים ותימנים, במיוחד בפסח . כאשר יש לנו את ליל הסדר בבית של הסבתא של סלייטר, יש לנו חסה וירקות אחרים המכסים את השולחן , יש לנו חרוסת ואורז תימנים. כאשר יש לנו את ליל הסדר עם המשפחה התימנית שלי יש לנו גפילטע- פיש , חרוסת אשכנזית ומרק עוף עם כדורי מצה .

המשפחה שלי הגיעה ממקומות שונים בעולם לישראל .

 
תמונה 4
 
תמונה 5
 
העשרה
ניו ג'רזי: "ניו ג'רזי (באנגלית: New Jersey) היא מדינה בארצות הברית. המדינה, השוכנת בחוף המזרחי, היא אחת המדינות הקטנות בשטחן באיחוד והצפופה במדינות ארצות הברית. היא קרויה על שם האי ג'רזי שבאיי התעלה".
 
תשע"ה
 

מילון

ניו ג'רזי
ניו ג'רזי (באנגלית: New Jersey) היא מדינה בארצות הברית. המדינה, השוכנת בחוף המזרחי, היא אחת המדינות הקטנות בשטחן באיחוד והצפופה במדינות ארצות הברית. היא קרויה על שם האי ג'רזי שבאיי התעלה

מרכז קליטה
מרכז קליטה הוא מוסד מגורים בו מתגוררים עולים חדשים מיד לאחר עלייתם לישראל.

ציטוטים

”שאי סביב עינייך וראי כולם נקבצו באו לך בנייך מרחוק יבואו ובנותייך על צד תאמנה“

הקשר הרב דורי