מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מפגש משפחת ליפשס לדורותיה

סבי מסביר לי על התמונה
קולאז 3 תמונות של משפחת ליפשס
בסיפור מתואר מפגש משפחתי של משפחת ליפשס לדורותיה שהתקיים ב2009 בירושלים

בשנת 2009 אני ואחי גדי יזמנו מפגש משפחתי שנמשך לאורך שבוע שלם ובו היו השתתפו בני משפחת ליפשס, משפחתו של אבי מכל המקומות בארץ ובעולם. למפגש הגיעו דודותיי מרגוט ורודה שהיו הנשים של אחי אבי, בני דודיי מאירה, מינה, דני, מאיר, דני ועופרה ילדיהם ונכדיהם.
 
בארגון המפגש אני ואחי פעלנו רבות. בתחילה התקשרנו לכל בני המשפחה כדי לתאם תאריך בו כולם יכולים להיפגש. התחלנו בארגון חצי שנה לפני המפגש. שכרנו מדריך מקצועי שבעזרתו קבענו היכן נטייל, באיזה מלון נשהה, איך נגיע לאתרים השונים והכי חשוב מה נעשה בכל יום במהלך המפגש.  לדוגמא: יום אחד ביקרנו במוזיאון יד ושם ושם הלכנו למצבה של גטו קובנה, הגטו שבו שהו אבי ומשפחתו במהלך ימי השואה, שנמצא בעיר קובנה בליטא. יום אחר שכרנו אוטובוס שלקח אותנו למצדה, עליה טיפסנו ולמדנו על ההיסטוריה של העם היהודי. יום אחר כל אחד הביא תמונות וכך ראו את תולדות משפחת ליפשס במשך הדורות.
 
לאחר יומיים בבית המלון עברנו לתל אביב וכל יום הייתה פעילות אחרת. היה לי מאוד חשוב לראות את דודה רודה ודודה מרגוט מפני שהן היחידות שנשארו מהדור הראשון (אבי ומשפחתו) שהיו בשואה. לאחר מכן היה לי חשוב לראות את בני דודיי שבאו מארה"ב ומארגנטינה שלא ראיתי עשרות שנים ואת חלקם לא ראיתי אף פעם. רציתי שילדיי ונכדיי ישתתפו באופן פעיל במפגש, כדי שילמדו על ההיסטוריה המשפחתית ויכירו את כל בני המשפחה.
 
הייתי מאוד נרגש מאיחוד המשפחה מפני שזה חיבר אותי לשורשים של המשפחה ומה שהכי ריגש אותי הוא איך מהסבא שלי מאיר ומסבתי אסתר שלא ראיתי מעולם מפני שנספו בשואה לפני שנולדתי ,נוצרה קבוצה מאוד גדולה של אנשים שמחוברים אחד לשני. 
 
מורה מובילת תכניתעינת רויטור
תשע"ו

מילון

קובנה
עיר בליטא

ציטוטים

”משפחה זה מעל הכל“

הקשר הרב דורי