מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעיל פרווה

סבתא וסבא עם הנינים
סבא וסבתא עם הנכדה
מעשה בעושר המביא לאושר

בשנת 1938, בעיר חוימי חוסט הנמצאת בצ'כיה, החלה מלחמת העולם השנייה להתפשט. אנשים החלו לדאוג ולא ידעו מה יוליד יום. אבי היה אז איש עשיר ומכובד בעל מפעל עצים שהכניס הרבה מאוד כסף.
  
 
סבתא שרה סבא ליפו ונכדתם 
 
תמונה 1
 
אימי הייתה אישה צדיקה שדאגה לכל הסובבים אותה. היא תמיד דאגה שלכולם מסביבה יהיה טוב. יום אחד אבי קנה לאימי לכבוד יום הולדתה מעיל פרווה יפה ויקר מאוד. אימי אהבה מאוד את המעיל ושמחה ממנו.
 
לאחר כמה ימים מכרה את המעיל היפה וקיבלה תמורתו סכום גדול של כסף. את כל הכסף שקיבלה על המעיל היא חילקה לאנשים מסכנים שבאותה תקופה כבר איבדו את פרנסתם ונשארו ללא כסף. 
                              
 
סבא וסבתא עם הנכדים
תמונה 2

מילון

גם להרביץ וגם לבכות אסור
כשמעליבים מותר להיות עצובים

יחסי ישראל צ'כיה
בין מדינת ישראל וצ'כיה מתקיימים יחסים דיפלומטיים מלאים החל משנת 1948, אשר החלו עם הכרתה של צ'כוסלובקיה במדינת ישראל, והמשיכו להתקיים ביתר שאת עם התפרקותה של צ'כוסלובקיה והפיכתה של צ'כיה למדינה עצמאית בתאריך 1 בינואר 1993. היחסים בין ישראל לצ'כוסלובקיה, ובהמשך עם צ'כיה, עברו שינויים גדולים במהלך השנים, כאשר מאז קבלת עצמאותה של צ'כיה בתחילת שנות ה-90 שתי המדינות מקיימות שיתוף פעולה הדוק בתחומי מדיניות חוץ, כלכלה, מסחר ותרבות. בעיני ישראלים רבים, נכון לעשור השני של המאה ה-21 צ'כיה נחשבת לאחת מידידותיה הגדולות של ישראל באירופה.‏

ציטוטים

”לא אומרים חבל על על מה שהיה. מה שהיה היה.“

הקשר הרב דורי