מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מסירות נפש לקניית התפילין וחגיגת הבר מצווה

סבא יעקב ביום הבר מצווה
סבא יעקב היום

כשהגעתי לגיל מצוות גרתי בעיר גבעת שמואל. בתקופה הזו המצב הכלכלי בבית היה קשה והתקיימנו מאוד בצמצום גם בביגוד וגם באוכל. כשהגיע תקופת הבר מצווה אבא שלי חסך פרוטה לפרוטה כדי לקנות לי תפילין את התפילין והטלית למרות שהיה מחסור גדול אבא שלי השקיע הרבה כדי לקנות לי תפילין מהודרים.
 
במסיבת הבר מצווה שלי הזמינו אורחים רבים אצלנו הביתה, גם משפחות שלא זכינו לראות הרבה זמן משום שהיו גרים בבית שאן ולא היו לנו רכבים בתקופה זו. היה הרבה מאכלי ומוזיקה מרוקאית קישטו את החצר במנורות רבות והשמחה הייתה רבה הגיעו גם חברים מהכיתה וריח הפרדסים בישם את המקום הגענו מאוד בפשטות אבל השמחה הייתה אמיתית אני מתגעגע מאוד לתקופה זו אני חושב שבזכות המאמץ שהשקיעו הוריי כדי לקנות לי את התפילין ולחגוג לי את הבר מצווה למרות הקושי הכלכלי. למדתי לכבד את המצווה הזאת מאוד.
 
התפילין שלי יקרות לי מאוד בזכות ההורים שלי. התחתנתי לאישה ושמה אסתר ובה נולדו לי 6 ילדים כמעט כולם נשואים ואני חי באושר עד עתה.
 
העשרה
"תפילין הן תשמיש קדושה יהודי העשוי מעור ומכיל קלף עליו רשומות ארבע פרשיות מהתורה, ומשמש לקיומה של מצוות הנחת תפילין. על פי ההלכה מניחים את התפילין ביום ולא בלילה, בימי חול ולא בימי שבת וחג, ונשים פטורות מהמצווה. בעבר רווח הנוהג להניח תפילין במשך כל היום, אך בימינו נהוג להניח תפילין רק במהלך תפילת שחרית, ולעתים בתפילת מנחה בימי צום. התפילין מכילות שתי יחידות עצמאיות: "תפילין של יד" ו"תפילין של ראש". ויקיפדיה
 
תשע"ו, 2016

מילון

תפילין
תפילין הן תשמיש קדושה יהודי העשוי מעור ומכיל קלף עליו רשומות ארבע פרשיות מהתורה, ומשמש לקיומה של מצוות הנחת תפילין. על פי ההלכה מניחים את התפילין ביום ולא בלילה, בימי חול ולא בימי שבת וחג, ונשים פטורות מהמצווה. בעבר רווח הנוהג להניח תפילין במשך כל היום, אך בימינו נהוג להניח תפילין רק במהלך תפילת שחרית, ולעתים בתפילת מנחה בימי צום. התפילין מכילות שתי יחידות עצמאיות: "תפילין של יד" ו"תפילין של ראש".

ציקיטה
קטנה

ציטוטים

”אבא שלי חסך פרוטה לפרוטה כדי לקנות לי תפילין.“

הקשר הרב דורי