מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ממיסדי כפר אונו

אורי רובין והגר שגיא נכדתו
אורי רובין בחצר ביתו בכפר אונו
זיכרונות מימיו הראשונים של היישוב שהוריו של אורי רובין היו בין מיסדיו.

לפני שכפר אונו נוסד האזור היה שטח פתוח והיו שם שבטים בדואים, שבמשך הזמן רכשו מהם את האזור. בתנ"ך כתוב שלאזור שליד הכפר קוראים "בקעת אונו" ולכן הוחלט שלכפר יקראו "כפר אונו".בשנת 1939 התארגנה קבוצת מייסדים שרצתה למצוא תנאי מחייה טובים יותר והתחילה לייסד את כפר אונו. בשנת 1940 התחילו לגור שם. בין המייסדים של הכפר היו הוריו של אורי רובין.
 
בשעות הפנאי בכפר אונו אורי שיחק בחצר. הייתה לו חצר גדולה עם נגרייה שאביו עבד בה.הוא שיחק אחרי הצהריים במחבואים, כדורגל ובבלורות (גולות).הוא גם אהב לנסוע על אופניים בשכונה ובחופשים ללכת לבריכה אורי בעיקר אהב לצייר. בבית ספרו היו מקצועות ציור, זמרה, מולדת, מתמטיקה, תנ"ך, עברית וחקלאות.
אביו של אורי היה נגר והייתה לו נגרייה גדולה בחצר. היו בה מכונות ושמעו אותן עובדות כל היום. היו בנגרייה בערך עשרה פועלים. אורי זוכר את הריח המיוחד של הנסורת. אמו של אורי הייתה עקרת בית. היא הייתה מאוד פעילה בקהילה והתנדבה לפעילויות במסגרת אמהות עובדות.
מקום הבילוי העיקרי בכפר אונו היה "קולנוע אור- און".הייתה גם בריכה שאורי היה אוהב ללכת אליה. לאורי לא חסר כלום. אם הוא רצה משהו שלא היה בכפר אונו הוא נסע לתל אביב, רמת גן או לבני ברק שם קנו לו נעליים. במשך הזמן פתחו חנויות בגדים ונעליים בקריית אונו. אורי לא הצטער שלא היו לו מקומות בילוי שיש בערים גדולות כי זה לא חסר לו. היו לו ספרים, הוא שיחק עם ילדים ובחופשים בילה בבית.

עם השנים כפר אונו התפתחה וגדלה, הגיעו הרבה עולים מארצות אחרות ובהמשך שינו את שם המקום ל"קריית אונו", כיום קריית אונו היא עיר. אורי מספר שכשהוא גר בקריית אונו הוא ממש אהב את המקום ולא רצה לגור במקום אחר. הוא גם לא הכיר מקום אחר.

 
העשרה
"כפר אונו היה ישוב יהודי ששכן בבקעת אונו שבנפת יפו, אשר הוקם בשנת 1939 על אדמות שנרכשו מן הכפרים הערבים כפר עאנה ואל-ח'ירייה, ומנה כ-40 משפחות (למעלה מ-200 תושבים). ב-1950 עקב עליית היהודים ששהו בגולה, רבים מהם עברו לגור בכפר או בשאר יישובי הבקעה וכך גדלה אוכלוסיית הכפר.באותה שנה הצטרף הכפר למועצה אזורית קריית אונו "
 
תשע"ו

מורות מובילות ריקי באגר ולילית קניגסברג  

מילון

כפר אונו
כפר אונו היה ישוב יהודי ששכן בבקעת אונו שבנפת יפו, אשר הוקם בשנת 1939 על אדמות שנרכשו מן הכפרים הערבים כפר עאנה ואל-ח'ירייה, ומנה כ-40 משפחות (למעלה מ-200 תושבים). ב-1950 עקב עליית היהודים ששהו בגולה, רבים מהם עברו לגור בכפר או בשאר יישובי הבקעה וכך גדלה אוכלוסיית הכפר.באותה שנה הצטרף הכפר למועצה אזורית קריית אונו

בלורות
גולות

ציטוטים

”"לא חסר לי כלום בכפר אונו"“

הקשר הרב דורי