מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מילדה לאמא

אני ונכדתי עם חפץ העובר מדור לדור
אחיותיי היקרות בהן טפלתי במסירות
סיפור ילדותי

"המשפחה היא ערך עליון"

הורי עלו מתימן לארץ בשנת 1949 בעליה הנקראת "על כנפי נשרים".

בארץ שוכנו במחנה אוהלים ב"עין שמר" ומשם בחרו הוריי לעבור לגור במושב מדרך עוז. אני נולדתי בשנת 1956 בבית החולים העמק בעפולה. גדלתי עד גיל 3 במושב מדרך עוז ומגיל 3 עברנו להתגורר בהרצליה. משפחתי מונה 6 ילדים כאשר אני האחות הבכורה מתוך כל השישה.

כשהיתי בגיל 14 נולדה אחותי החמישית, לצערי מיד לאחר הלידה חלתה אימי בשחפת ואושפזה לתקופה ממושכת של למעלה מחצי שנה. באותה תקופה אבי שירת בצבא קבע במתכונת של שבוע בצבא שבוע בבית ואחותי התינוקת הופקדה לטיפול אצל סבי וסבתי.

בסיום כל יום לימודים שלי הייתי הולכת לבית של סבתא וסבא לעזור בטיפול של אחותי אולם, לצערי הטיפול לא היה לשביעות רצוני, לאחר התלבטות קשה ובהתייעצות עם אבי הוחלט שאעזוב את הלימודים ואגדל את אחותי  הקטנה בבית. מכאן הפכתי מ"ילדה לאמא" וכל מטלות הבית היו על כתפי במשך שנה.

לאחר שנה אימי החלימה והשתחררה מבית החולים. למרות ההחלטה הקשה שלקחתי על עצמי ובעזרת המון כח רצון הצלחתי להשלים את לימודי בהצטיינות! תוך שמירה על הערך החשוב ביותר בעיני "המשפחה היא ערך עליון".

אחיותיי היקרות בהן טפלתי במסירות

1-74

 

הזוית האישית

נועה: השעור שהכי אהבתי הוא מפגשי תכנית הקשר הרב דורי : "דור לדור יביע אומר" כי למדתי   המון על המורשת של משפחתי על המקצוע של סבא ושמעתי סיפורי העשרה רבים.

חבצלת: תודה על זמן איכות עם נכדתי

מילון

הנצחה
פעולה שמטרתה לשמר את זכרם של אירוע, אישיות או קבוצת אנשים

ציטוטים

”"המשפחה היא ערך עליון"“

הקשר הרב דורי