מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מחוף הים במסצ'וסטס, לירושלים הקסומה

דבורה מגן עם הנכד - יואל דרורי
דבורה מגן והוריה
העליה מארצות - הברית לארץ - ישראל

ילדות קסומה על חוף- הים

נולדתי בשנת 1941 בעיר שנקראת לין שבמסצ'וסטס, ארצות הברית. גדלתי על חוף הים.

מסצ'וסטס היא מדינה באזור ניו אינגלנד בצפון-מזרח ארצות הברית. היא גובלת ברוד איילנד וקונטיקט בדרום, ניו יורק במערב, ורמונט וניו- המפשייר בצפון, ובמזרחה האוקיינוס האטלנטי. למסצ'וסטס תפקיד היסטורי, תרבותי וכלכלי חשוב בהיסטוריה האמריקאית, והיא אחת משלוש עשרה המושבות המקוריות אשר מרדו בשלטון הבריטי והקימו את ארצות הברית.

תמונה 1
חוף הים במסצ'וסטס

בסיום הלימודים עבדתי בחברת לקידוחי – נפט בקליפורניה. העבודה הייתה מחרידה ומשעממת מאוד. בסוף כבר לא יכולתי יותר והתפטרתי.

תמונה 2

החלטתי אז שאני נוסעת לטיול לארץ- ישראל, זה היה בשנת 1963. בארץ התחלתי ללמוד באולפן. היה לי שם ידיד בשם מלו, והוא הכיר לי בחור נחמד בשם מנחם.

תמונה 3

לאחר תקופת חברות מסוימת התחתנו, מנחם ואני, וחזרנו בחזרה לארצות – הברית. בארצות – הברית נולדו לנו שלוש בנות מקסימות: טליה, נעמי ותמר. עלינו לארץ – ישראל שוב הפעם בשנת 1970 ביחד עם הבנות ומאז אנחנו גרים כאן בארץ. יש לנו עשרה נכדים מקסימים, 5 נכדים ו- 5 נכדות.

תמונה 4

 

הזוית האישית

יואל: סבתא דבורה עלתה פעמיים לישראל, בשנת 1963 ובשנת 1970.

מילון

נפט
נפט הוא נוזל דליק, סמיך ונדיף, בצבע שחור-חום כהה או ירוק כהה וריח אופייני, המצוי באזורים מסוימים ברובד העליון של קליפת כדור הארץ. הוא מורכב מתערובת מסובכת של פחמימנים שונים, בעיקר אלקאנים, אך יכול להשתנות במראה שלו, בהרכבו ובתכונותיו. הנפט הגולמי הוא תערובת המכילה חמרי דלק שונים, את הנפט מזקקים במתקן הקרוי בית זיקוק על מנת להפריד אותו למרכיביו השונים, המשמשים למטרות מגוונות (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אף- פעם לא מאוחר מדי ללמוד משהו חדש.“

הקשר הרב דורי