מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מזל טוב נולדו לי נכדים תאומים

נטע ואני עובדות ב"קשר הרב דורי"
זו תמונה שלי מהחתונה של אמא של נטע ועומר
נשימות ראשונות בפגייה.

סבתא חנה בן ארזה, נולדה בשנת 1950 בתל אביב. משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם שני נכדיה עומר ונטע. במסגרת מפגשי התכנית סיפרה סבתא לנטע  ועומר את סיפורי ילדותה. סבתא בחרה להעלות את הסיפור החוויתי של על לידתם של התאומים.

סבתא מספרת:

נכדי התאומים בתכנית הקשר הרב דורי

SAMSUNG CAMERA PICTURES

עומר וסבתא

20170306_161923

נטע וסבתא

נכדים תאומים

לילה בהיר אחד לפני כ-11 שנים, צלצל הפלאפון והעיר אותי משינה עמוקה, "נועה הוכנסה בבהילות לחדר ניתוח ללידה דחופה". הייתי המומה ועניתי לחתני שאני יוצאת לכיוון בית החולים. נהגתי לבית החולים רועדת וחוששת לגורל נועה בתי ונכדי התאומים שהיו אמורים להיוולד חודשיים וחצי אחר כך.

עודד חתני חיכה מול חדר הניתוח, הצטרפתי אליו ויחד ראינו צוות של רופאים ואחיות מקיפים אינקובטור שבתוכו שני הנכדים הזעירים שלי, הצוות רץ עם האינקובטור לכיוון הפגייה, כדי לייצב את מצבם. חשתי רגשות עזים של דאגה לנכדים המתוקים שלי הזקוקים להנשמה ולטיפול מיוחד בפגייה. התפללתי לשלומם ולשלום אמם, רק לאחר שראיתי אותם בפגייה, השלמתי עם העובדה שהם אכן נולדו.

בהמשך החודשיים שבהם נכדי התאומים, עומר ונטע שהו בפגייה, חווינו עליות וירידות במצבם הרפואי, אבל התפילות הרבות והטיפול הרפואי, עשו את שלהם. ברוך ה' לאחר חודשיים מרגשים, נכדי הזעירים חזרו הביתה. כיום כשעומר ונטע כבר בני 11, השהייה בפגייה,היא זיכרון של חלום רחוק ומלחיץ.

אני מודה לה' שזיכני בנכדים כל כך נפלאים, מוכשרים ואהובים.

הזוית האישית

נטע: אני רוצה לאחל לסבתא שלי אושר, בריאות, הצלחה ושמחה ושתמשיך להיות הסבתא הכי טובה בעולם.

עומר: הייתי רוצה לאחל לסבתא שלי שתמיד תהיה בריאה ושמחה, שאמשיך לבוא אליה פעם בשבוע, ללמוד ולדבר.

סבתא חנה: נהניתי מאד מהתכנית. בזכותה הקשר עם נכדתי האהובה אפילו התהדק. העלאת חוויות וזכרונות הוסיפו לשתינו רגשות משותפים.

תודה רבה על התכנית החשובה.

מילון

איזהו חכם, הלומד מכל אדם
חשוב ללמוד מכל אחד ללא קשר למעמדו או השכלתו.

ציטוטים

”צריך להיות נחמד לכל אדם כי אינך יודע מה עובר עליו.“

הקשר הרב דורי