מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לשנה הבאה ביבנה

ירין וברוך
ברוך בצבא
כשלושים שנה עבדתי במפעל אמקור לייצור מקררים

שמי ברוך קמחי, נולדתי בארץ ישראל בעיר תל אביב בשנת 1948 שהיא שנת הקמת המדינה.
 
הורי, ילידי יוון, נולדו בעיר סלוניקי, אמי עלתה לארץ בשנת 1935, אבי שהיה ניצול שואה עלה לארץ בשנת 1946. בשנת 1947 נישאו הוריי. בתחילת חיי גרתי בפתח תקוה, לאחר מכן עברנו לתל אביב. בסיום תקופת הלימודים, לאור המצב הקשה בבית, הייתי צריך לצאת לעבוד כדיי לעזור בפרנסת הבית, עד גיוסי לצבא.
 
בשנת 1966 התגייסתי לצבא לחיל שריון בתפקיד נהג טנק. במהלך שירותי הצבאי יצא לי להשתתף במלחמת ששת הימים ובמלחמת ההתשה. רוב שירותי הצבאי עבר עלי בסיני לאורך תעלת סואץ, השתחררתי בשנת 1969.
 
בשירות מילואים השתתפתי במלחמת יום כיפור, תקופה בה לא הייתי בבית חצי שנה. במהלך המלחמה תפקידנו היה לגרור את גשר הגלילים ששימש לחציית תעלת סואץ כדי לעבור לצד השני של התעלה. 
 
בשנת 1972 התחתנתי, במהלך שנות נישואיי נולדו לי שלוש בנות: ליאת, ורד ובטי וכיום יש לי שמונה נכדים: לליאת יש בן ששמו ירין ושתי בנות ששמותיהן אביב וחלי. לוורד יש שתי בנות ששמותיהן הודיה ותהל ובן ששמו עילאי, לבטי יש תאומים: בן ששמו נדב ובת ששמה נויה. 
 
תמונה 1
ברוך קמחי ביום חתונתו
 
בתקופת חיי עבדתי בעיקר כאיש אחזקה, מקצוע שאהבתי מאוד. כשלושים שנה עבדתי במפעל אמקור לייצור מקררים, התחלתי כפועל רגיל, במשך הזמן התקדמתי בתפקיד והגעתי להיות מנהל מחלקת אחזקה ויושב ראש הוועד. לאחר שלושים שנות עבודה נאלצו לסגור את המפעל והעבירו את העבודה לסין ונאלצו לפטר אותנו. לאחר מכן עבדתי במפעל להרכבת וויי גרירה לרכבים, ובהמשך עבדתי כאיש אחזקה בבית מלון. במהלך עבודתי בבית המלון קבלתי אירוע של דום לב ונאלצתי להפסיק את עבודתי. כיום אני נמצא בפנסיית נכות ומשתדל להעביר את החיים בכיף. בעוד כשנה אני עובר לגור ביבנה כדי להיות קרוב לנכדים.
 
העשרה
חברת תדיראן, מפעל אמקור
"בשנות ה-60 הקימה תדיראן מפעל לייצור מקררים בעפולה. המקררים התחרו ביצרן המקררים הגדול יותר אז בישראל – אמקור. סדרות הייצור הראשונות של תדיראן היו באיכות נמוכה מזו של אמקור וסבלו מבעיות בידוד. עם הזמן השתפרה איכות המקררים והם הגיעו לנתח שוק של קרוב לשליש משוק המקררים בישראל."
 
תשע"ה, 2015

מילון

מלחמת ההתשה
מלחמה כדי להתיש אחד את השני. כך מכונה המלחמה שבין ישראל למצרים בשנים 1969 - 1970

אמקור - תדיראן
בשנות ה-60 הקימה תדיראן מפעל לייצור מקררים בעפולה. המקררים התחרו ביצרן המקררים הגדול יותר אז בישראל - אמקור. סדרות הייצור הראשונות של תדיראן היו באיכות נמוכה מזו של אמקור וסבלו מבעיות בידוד. עם הזמן השתפרה איכות המקררים והם הגיעו לנתח שוק של קרוב לשליש משוק המקררים בישראל.

ציטוטים

”אם אין אני לי מי לי“

הקשר הרב דורי