מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לפעמים חלומות מתגשמים

סבא אבי ואני
תעודת לידה מרוקאית של סבא אבי
סבא מספר על חייו ומשפחתו

 

נולדתי בשנת 1942 בקזבלנקא שבמרוקו ועליתי לארץ בגיל 13 בשנת 1955.

גרנו ליד הים ולכן למדתי לשחות כבר בגיל 6. חתרתי בקיאק בגיל 7 ובגיל 8 הייתי כבר נהג מצוין במכונית של אבא שלי.השתתפתי בתנועת הצופים היהודיים. המטרה בתנועת הצופים הייתה: לחנך אותנו לערכים, לאהבת האדם לאהבת ארץ ישראל ולפתח יכולות אישיות מגוונות ומועילות. השתתפתי במחנות בג'ונגלים. אבי ז"ל, מוריס טימסיט, החליט לעלות לארץ מטעמי ציונות והוא תרם רבות לתנועה הציונית בעשייה למען היהודים במרוקו ולמען העלייה לארץ. הוא נהג לנסוע לארץ ובמסגרת זו השתתף בהחלטות חשובות בנושא ישוב הארץ. הוא לקח חלק חשוב בהסכם: "15 ישובי חבל לכיש", שאותו יזם דוד בן גוריון. אני גאה מאוד להגיד בביטחון מלא שבזכות אבי קמו ישובים רבים בחבל לכיש וכל משפחה ומשפחה קיבלה בהתאם להסכם שטח אדמה, חמישה עשר מטרים של צינורות השקיה וטרקטור אחד לכל שתי משפחות כדי לעבוד את האדמה.

במרוקו אבי יזם בניית גני ילדים, מעונות ובתי כנסת. הכול נעשה בהרבה מרץ, אהבה, צניעות ומתן בסתר. מאז בואי לארץ עברתי מסלול אשר כל אחד מאתנו עבר: בית ספר (ברנדייס), גימנסיה (גימנסיה עברית הרצלייה), צבא (חיל האוויר), קורסי השתלמות מקצועיים בשיווק, מכירות ופרסום.

ירשתי מהורי מספר תכונות: אהבת האדם, רצון לעזור לזולת, אהבת האמת, אהבת ספורט, אהבת הקריאה, אהבת ישראל ואהבת משפחתי.

ברצוני לספר על "מתנה" מיוחדת שקבלתי מאז שנולדתי. אני נוהג לפני השינה לפנות למאגר חלומות אישי ופנימי ולבחור חלום. בשבילי כל הגשמה וביצוע מתחילים בחזון או בחלום. לכן החלומות שחלמתי מבטאים תקווה להגשמת מציאות טובה יותר. אספר דוגמא לחלום וחזון ברמה האישית והלאומית: בהיותי בן שמונה עשרה הייתי אתלט בנבחרת ישראל לקראת אולימפיאדת טוקיו, באתלטיקה קלה. לצערי, בשל מות אמי, הפסקתי את האימונים ולא השתתפתי באולימפיאדה.

 
 
.

תמונה 1

 
מאז אני חולם מאות פעמים על השתתפות וניצחונות בתחרויות רבות. ההגשמה: בני שי הוא אלוף הארץ באומניות לחימה- בעל שלוש חגורות שחורות ויש לו עתיד גדול בעולם כולו. נכדי החמוד, בן ג'וזפון, חבר בנבחרת הארץ בחתירה על קיאקים.
חלמתי שבורא עולם מחליט להתערב בצורה חדה מאוד לתיקון העולם והאנושות. נבחרתי להיות השליח. הופעתי בבניין האו"ם, דיברתי עם כל נציגי העולם בשפה העברית והם שמעו את המילים בשפה שלהם. תיקנתי את המצב בכל מדינה ומדינה, באהבה בין הבריות, האקלים והטבע, העלמת כל כלי הנשק ועוד. ההגשמה: מדינת ישראל הופכת "אור לגויים". מציעה פתרונות למחלות, לאקלים היבש, לכלכלות ולהכרה בעם ישראל כעם מוסרי ונבחר. האמרה של הרצל מהדהדת בזיכרוני במשך כל חיי:  "אם תרצו- אין זו אגדה"! 

תמונה 2

מילון

חלומות, תקוות והגשמה
חלומות שהתגשמו

ציטוטים

”יש להשקיע בספורט, לימודים, אהבת הזולת ועם ישראל“

הקשר הרב דורי