מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

למדתי בבית ספר הלל – בו נכדי לומדים היום

אני ונכדי יהב
ביה"ס הלל בו למדתי
ילדותי בתל אביב

נולדתי בתאריך 30.8.1952 בבית חולים הדסה בתל-אביב .

גרתי עד גיל 4 בתל אביב ברחוב אבולפיה, רחוב שהיה מסחרי ובו בתי חרושת לאריגים. גרנו בדירה משותפת עם עוד משפחה, כיוון שהחיים לא היו קלים. חיינו בצמצום. מתחת לבית הייתה מרפדיה של אברהם וממול הייתה חנות מכולת שכונתית קטנה, שבה קנו לי ולאחי מסטיקים עגולים וסוכריה על מקל. בהמשך הרחוב היו גרים דוד אביגדור, אח של אמי ואשתו עדנה, שלהם הייתה דירה עם גג מיושן כמובן לא כמו היום… על הגג הייתה מקלחת ושירותים העשויים מפח. גם יונים בילו שם.

למדתי בבית ספר הלל – בו נכדי לומדים היום

בגיל 4 עברנו לרמת גן, לרחוב הרואה לדירה חדשה של  שני חדרים וכאן המשכתי את הילדות שלי. הלכתי לגן הילדים, למדתי בבית ספר "הלל". כיום נכדיי לומדים בו. היינו משחקים בהפסקות חבל, גומי, גוגואים, תופסת ועוד… זו הייתה ילדות נהדרת. בימי שישי הייתה מגיעה משאית שאספה את הכיתה ונסעה לשווקים לקטוף צנוניות, חסה, גזר וכו'… כל זה היה שייך לשיעור חקלאות. היה ממש כייף. אחרי הקטיף היינו קונים בסכום סמלי מה שרצינו אלה היו חוויות.

כשנכדתי הבכורה עלתה לכיתה א', הגעתי לבית הספר מלאת התרגשות. בפעם הראשונה עלו בי כל הזיכרונות. כמובן שבית הספר שופץ וניראה אחרת. בתקופתי היו בחצר צריפים, בקומות היו תריסולים של פעם ואילו היום יש ויטרינות. בקיצור כל פעם שאני מגיעה אני מתרגשת מחדש….כאשר סיימתי את בית ספר העממי המשכתי בבית ספר תיכון "אבוקה", בית ספר לפקידות והנהלת חשבונות. בגיל 18 התחתנתי נולדו לנו 3 ילדים, וכיום יש לנו 7 נכדים. שתיים כבר בתיכון ושתיים עדיין לומדים פה בבית הספר ו-3 עדיין בגן.

כיום אני דיילת לנקום העובדת בסופר-פארם ובמקביל אני עוזרת בגידול הנכדים. יש לי עיסוקים אישיים שאני לא מוכנה לוותר עליהם כמו: ספורט, מאמן כושר, מספרה, ציפורניים, פדיקור בקיצור כל מה שקשור לטיפוח. אני אוהבת לשבת בבית קפה עם חברות ולנסוע לחו"ל,

הזוית האישית

עזרה לזולת, נתינה ואהבה הם ערכים חשובים ואני אוהבת את החיים.

מילון

תריסול
תריסול הוא שמו של פטנט ישראלי ייחודי ושמה של חברה שהוקמה בשנת 1957 על ידי מהנדס הבניין רם בן טל לייצור תריסים שנועדו לסגור מרפסות בדירות מגורים. התריסול נוצר כדי לענות על צורך שהתעורר בישראל להרחבת שטח המגורים על ידי סגירת מרפסות, וזאת בשל מצוקת הדיור שהתקיימה באותה העת. שמו של הפטנט משלב שתי מילים שבהשראתם הומצא ועוצב: תריס+בריסולי. התריסול יוצר בשנות ה-50, בראשית דרכו, מאזבסט. היה זה בתקופה בה לא נודעו השפעותיו המסרטנות של האזבסט ומחירו הזול הפך אותו לחומר שמיש במיוחד בשוק הבנייה הישראלי.

ציטוטים

”עזרה לזולת, נתינה ואהבה הם ערכים חשובים “

הקשר הרב דורי