מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לימודי בקיבוץ כפר מסריק

רומי וצביקה
פורים בקיבוץ כפר מסריק
בבוקר לומדים ואחר הלימודים הינו עובדים בענפים שונים

שמי צביקה גולדנשטיין נולדתי ברומניה בשנת 1945, בעיר סוצובה. בשנת 1958 עליתי לארץ.
בשנת 1960 עברתי ללמוד בקיבוץ כפר מסריק, למשך שלוש שנים. למדתי שם עד כיתה יא'. הגעתי לשם מטעם תנועת השומר הצעיר. נשלחתי על ידי השומר הצעיר והפנייה והמלצה של חבר מקיבוץ קיבוץ גת.
 
תמונה 1
 
אבי עבד כנגר בקיבוץ גת וחברו המליץ לו לשלוח אותי בהמשך לימודי לקיבוץ כפר מסריק.כשהגעתי קיבלו אותי ללימודים לכיתה ח', הלימודים היו טובים ומהנים מאוד.ישנתי במוסד של הבית ספר והייתי חוזר הביתה כל חודשיים.
 
בבוקר היינו לומדים ואחר הלימודים הינו עובדים בענפים שונים במשק. אני הייתי לולן ועובד בפלחה ובבריכות דגים. בערב הינו מוזמנים על ידי משפחות אומנות לשיחה וארוחת ארבע. המשפחות האומנות ליוו אותנו בקיבוץ, אם היו בעיות הם היו פותרים לנו אותם ועוזרים לנו.
 
בשעות הפנאי בין הלימודים והעבודה בענפי המשק השונים, הייתי נפגש עם חברי מהכיתה והינו משתתפים בפעולות חברה שונות.
 פורים בקיבוץ כפר מסריק
 

תמונה 2

 
עם סיום לימודי, עזבתי את קיבוץ כפר מסריק וחזרתי לחיות בקבוץ גת  שם אני גר עד היום.
 
העשרה
כפר מסריק קהילנט – אתר כפר מסריק "קיבוץ כפר מסריק העומד כיום בעשור השמיני לקיומו נוסד בשנת 1933 ועלה על הקרקע ב"חומה ומגדל"  בשנת 1938 (דרומית לעכו). ראשוני החברים הגיעו מליטא ומצ'כוסלובקיה בשנים 1932/33".
 
כפר מסריק – ( ויקיפדיה) "כפר מסריק (כְּפַר מַסָּרִיק) הוא קיבוץ מתנועת הקיבוץ הארצי בגליל המערבי הנמצא בשפלת עכו, ליד נחל נעמן. הקיבוץ, שהוקם בשנת 1940, נקרא על שמו של הנשיא הראשון של צ'כוסלובקיה, תומאס מסריק. הקרקע נרכשה על ידי קק"ל בשנות ה-30 של המאה ה-20. שייך למועצה אזורית מטה אשר.
 
תכנית הקשר הרב דורי, תשע"ו 

מילון

כפר מסריק
קיבוץ כפר מסריק העומד כיום בעשור השמיני לקיומו נוסד בשנת 1933 ועלה על הקרקע ב"חומה ומגדל" בשנת 1938 (דרומית לעכו). ראשוני החברים הגיעו מליטא ומצ'כוסלובקיה בשנים 1932/33.

משפחה אומנת
משפחה מארחת

פלחה
עבודת אדמה

לולן
מי שיש בחזקתו לוּל של עופות. אדם האחראי על טיפול בעופות אשר בַּלוּל ואיסוף הביצים אשר הנקבות מטילות וכד'.

ציטוטים

”"ישנתי במוסד של הבית ספר הינו בבוקר לומדים ואחר הלימודים הינו עובדים בענפים שונים."“

הקשר הרב דורי