מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לימדתי את אחי עברית

סבתא זמירה והנכדה רעות
סבתא זמירה בצעירותה
תלאות רבות עברנו עד שהגענו לעיר הקודש

עלייה
נולדתי  בעיראק בשנת 1945. היו אז פרעות והתעללו ביהודים. רצו לתלות את אבי מכיוון שהיה ציוני. נאלצנו לעזוב את הבתים ולוותר על רכוש רב. באישון לילה ברחנו לפרס. שם נהג המונית גנב את כל התכולה שהייתה במונית ועוד פעם נשארנו בחוסר כל. גרנו במלון עד שהרשו לנו לעלות ארצה.
 
הגענו ארצה ישר לשער עלייה ומשם למעברה. במעברה שרדנו בנס ומשם עברנו לירושלים הקדושה. עלינו ארצה מעירק בשנת 1951. גרנו במעברה בערך חצי שנה. באותה תקופה היו שיטפונות ונאלצנו לעזוב. היינו משפחה מרובת ילדים- 11 ילדים. אחותי חלתה בפוליו, אבי נאלץ לקחת אותנו במהירות לירושלים. מצאנו דירת 2 חדרים בנחלאות, כאשר האמבטיה והשירותים משותפים, והמטבח גם, אך היה עדיף על המעברה. אז גילינו שירושלים זה המקום שלנו. עד היום אנחנו גרים שם, 62 שנים בירושלים גרמו לנו להבין שאת ירושלים אנחנו לא עוזבים!
 
ילדותי בירושלים
למדתי בבית  ספר אליאנס. כיוון שהייתי עולה חדשה ולא ידעתי עברית, כל הילדים צחקו עלי שהעברית שלי גרועה מאוד. בהפסקות הייתי מאוד בודדה כיון שהילדים לא שיתפו אותי במשחקים. מהר מאוד למדתי עברית ונעשיתי יותר חכמה מאחרים. התחלתי לקרוא ספרים בשפע, והעברית שלי מאוד השתפרה. לאחיי הגדולים לא היה אולפן ללימוד עברית, הם היו בני 16-17 ושיבצו אותם בכיתה א' עם בני 5-6 על מנת ללמוד עברית. הם ברחו מבית הספר כיוון שהתביישו להימצא שם, ואני נאלצתי ללמד אותם עברית אחר הצהריים כיוון שאני למדתי את השפה במהירות. בגיל 8 שלחו אותי לקנות פיתות, בדרכי למאפייה רדף אחרי כלב ונשך אותי בכף הרגל. מאז יש לי טראומה מכלבים. 
 
בית ומשפחה   
 
את בעלי היקר הכרתי בשנת 1969 בקולנוע חן הירושלמי, כאשר באתי לשם מכיוון שחברתי הטובה לקחה אותי לראות את החבר שלה. לבסוף אני מצאתי את אהבת חיי. בעלי עבד בתזמורת רשות השידור והוא מומחה להכשרת ילדים לנגינה, כמעט בכל כלי הנשיפה ממתכת. לכן נסענו לכל מיני יעדים בעולם.
 
כעבור שנה מיום נישואינו נולדה בתי נוגה (אמא של רעות נכדתי הבכורה). לאחר 4 שנים נולדה בתי השנייה דנה ולאחר 3 שנים נולד בני דורון. מילדיי יש לי היום 5 נכדים. 
בעלי כל הזמן מלמד את הנכדים מוזיקה. הוא מלמד אותם לנסות את כל כלי הנשיפה שיש בבית וכולם מנגנים על פסנתר, אך ללא ספק עברנו הרבה תלאות בשביל להגיע לרגע הזה.
ביום חתונתי

 
ביום חתונתי
 
 בריאות
 
בשנת 1961 התחלתי לעבוד בבנק  לאומי, עד שקיבלתי התקף לב ונאלצתי לפרוש מהתחום, כי עבדתי בתנאי לחץ נוראיים במשך 35 שנה. מאז שפרשתי שלושת ילדיי התחתנו וכיום יש לי חמישה נכדים, בהם אני מטפלת ומפנקת ושמחה לעשות זאת באהבה רבה ומכל הלב.כל השנים האלו בבנק לאומי נראים כמו מזכרת ידע לכל החיים.
ביום נפילת מגדל התאומים קיבלתי התקף לב, ולצערי לא הבנתי שזה התקף, חשבתי שאני בלחץ בגלל האירוע. לבסוף הגעתי לבית החולים באיחור ואז הצילו אותי. מאז אני נזהרת מכל דבר. באותו הזמן הבן שלי לא היה זמין ואז בתי לקחה אותי לבית חולים כי סירבתי לנסוע באמבולנס. עכשיו הבריאות שלי תקינה הודות לכמות התרופות שאני מקבלת- 11 תרופות ביום. זה לא קל אבל הבריאות שלי מעל הכל.
גם הנכדים שלי הם כמו תרופה, התרופה הטובה ביותר!
 
קומיקס שיצרתי עם נכדתי רעות בתוכנית הקשר הרב דורי

קומיקס שיצרתי עם נכדתי רעות בתוכנית הקשר הרב דורי
 
קומיקס שיצרתי עם נכדתי רעות בתכנית הקשר הרב דורי

 

 

מילון

תלאות
מאורעות קשים ומייסרים

ציטוטים

”מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת“

הקשר הרב דורי