מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לחיות עם הרבי

הסבתא שרה בילדותה
סבתא שרה ונכדתה חני
אני מודה לקב"ה שזיכה אותי לשהות בחצרות הקודש אצל הרבי, במשך שלוש שנים.זו הייתה התקופה הכי יפה בחיי, תקופה מלאת קדושה!

שמי  שרה  גולדברג (זלמנוב).  נולדתי בשנת תשי"ב (1952) בכפר חב"ד. בילדותי קראו לי שרק'ה, והיום אני סבתא של חני רוזנשיין ושל עוד נכדים ונכדות מקסימים

למדתי  בבית ספר היסודי, תיכון וסמינר למורות ב"בית רבקה" שבמקום מגוריי, כפר חב"ד. בשנת תשל"ב סיימתי את הלימודים בסמינר, ונסעתי לשליחות למילנו שבאיטליה. הייתי שם מורה בבית ספר חב"ד שהקים השליח של הרבי במילנו – הרב גורליק שהוא הדוד שלי (אח של אמי).

בשנת תשל"ג, בסוף שנת הלימודים באיטליה נסעתי לרבי נשיא דורנו לחג השבועות זו לא הייתה הנסיעה הראשונה שלי, שכן, כשהייתי תלמידה בכתה י"א זכיתי בגורל לנסיעה לרבי. כנציגת התלמידות ב"בית רבקה". לאחר הכנות רוחניות רבות טסתי ל-י' שבט תש"ל. מאורע זה היה מאוד מיוחד. בי' שבט תש"ל סיים הרבי את ספר תורה של משיח. ספר תורה זה התחיל הרבי הריי"ץ – רבי יוסף יצחק – לכתוב. זו הייתה חוויה רוחנית מיוחדת במינה (כפי שסיפרתי בסיפורי הקודם לנכדותיי).

בפעם הזאת, גם אימא שלי ע"ה הגיעה לרבי מארץ הקודש לחג השבועות. זכות גדולה הייתה לנו להיכנס ליחידות לרבי לפני החזרה לארץ. משום מה הורה לי המזכיר להיכנס ראשונה ליחידות וכשיצאתי נכנסה אמי ע"ה ליחידות בחדרו של הרבי. אמי סיפרה שביחידות אמר לה הרבי: "בנוגע לבת שלך, שהיא תישאר כאן". אמי אמרה: "והרי יש לנו כרטיסים לחזור לארץ". אמר הרבי: "נו, כרטיסים זה לא כל כך (חשוב)", מובן שהוראה של הרבי מבצעים ללא שאלות. ברוך ה' שהיתי שם במשך שלוש שנים, עד שנת תשל"ו, שאז נשלחנו ע"י הרבי לשליחות המיוחדת לארץ הקודש לצפת. (שליחות זו היא סיפור ארוך וחשוב שנספר בהזדמנות אחרת).

אני מודה לקב"ה שזיכה אותי לשהות בחצרות הקודש אצל הרבי, במשך  שלוש שנים. זו הייתה התקופה הכי יפה בחיי, תקופה מלאת קדושה! בכל שבת וחג הייתי מתפללת ב – 770 במניין עם הרבי,  ולאחר התפילה גם בלילה וגם ביום הייתי עומדת עם חברתי בעזרת הנשים ליד הפתח שפנה ל"גן  עדן התחתון" – הפרוזדור שהוביל לחדרו של הרבי ומחכה לראות את הרבי נכנס לחדרו. בכל פעם הרבי היה נותן לנו חיוך רחב ומברך אותנו בברכת: "גוט שאבעס" (שבת שלום) או "גוט יום טוב" (חג שמח) ובמוצאי שבת זכינו לברכת  "אגוטע וואך" (שבוע טוב).

ברכות אלו נתנו לי כוח לכל השבוע, ובנוסף לכך בתקופה הזאת השתתפתי בכל ההתוועדויות שהיו עם הרבי באופן הטוב ביותר. השתדלתי מאוד שלא להפסיד כלום…

יהי רצון שנזכה בקרוב ממש להתראות עם הרבי נשיא דורנו כאן למטה מעשרה טפחים ולזכות להשתתף בהתוועדויות והתפילות…

בגאולה האמתית והשלמה!

הזוית האישית

הסבתא שרה ונכדתה חני מתעדות את הסיפור בתכנית הקשר הרב דורי.

מילון

התוועדות
מוסד מרכזי בהווי החיים החסידי. נפוץ מאוד בחסידות חב"ד. יש התוועדות עם הרבי, שבה משולבים דברי-תורה מפיו עם ניגונים ואמירת לחיים. אך גם החסידים עצמם מתכנסים להתוועדות, בשבתות ובימי חג ומועד. על השולחן מוצבים בקבוקי וודקה וחמוצים, ובין כוסית לכוסית מדברים מהלב, שרים ניגוני דבקות ומתרוממים לעולם שכולו רוחניות וכנות אישית.

יחידות
פגישה אישית בין חסיד לאדמו"ר. הפגישה נעשית ביחידות, ומכאן שמה. ביחידות החסיד מגלה את צפונות ליבו לרבי, וזוכה להכוונה ולהדרכה.

ציטוטים

”יהי רצון שנזכה בקרוב ממש להתראות עם הרבי נשיא דורנו כאן ולזכות להשתתף בהתוועדויות והתפילות...“

הקשר הרב דורי