מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

להקת המחול של עמק חפר

ר. הממשלה דוד בן גוריון עם להקת עמק חפר.
השתתפות להקת עמק חפר בשנת ה- 80 למדינה.
סבא מוטי - רקדן בלהקת המחול

להקת המחול

סבא מוטי היה בצעירותו רקדן בלהקת המחול של עמק חפר (1961).

להקה זו הייתה מורכבת מבני ההתיישבות העובדת מהעמק שלנו – מושבניקים וקיבוצניקים. סבא השתלב בלהקה במחזור השני בסמוך מאוד למועד הקמתה. הלהקה הייתה מאוד איכותית, התאמנה מדי שבוע ומדי חודש התאמנה כל השבת שנקראה אז שבת מרוכזת מהבוקר עד הערב, כאשר בני בית חירות וכפר ויתקין היו לוקחים לבתיהם את יתר חברי הלהקה שגרו רחוק לארוחה ומנוחת צהריים.

מדי כחודשיים, הלהקה הייתה עורכת בימי שישי קומזיצים  שבהם היו מביאים הרבה אוכל כמו הרבה בשר (הרבה יונים), פירות העונה, ירקות העונה והכל היה למכביר. אירועים אלה מאד גיבשו את חברי הלהקה עד כדי כי הרגשנו כחברים טובים ומשפחה אחת משך שנים רבות ואנו בקשרים הדוקים עד עצם היום הזה.

להקת המחול הייתה כה איכותית שהוזמנה להופיע בכל רחבי הארץ ונטלה חלק אומנותי בכל האירועים החגיגיים הגדולים והמיוחדים שאירעו באותה עת ברחבי ארץ ישראל (הלהקה הופיעה גם בחוץ לארץ).

לסבא זכורה חוויה יוצאת דופן כאשר הלהקה קיבלה הזמנה ממשרד ראש הממשלה – מרכז ההסברה בשנת 1962 להופיע באירוע מאד מיוחד לציון "שנת הראשונים" במלאות 80 שנה לבילויים ולמושבות הראשונות בארץ ישראל. האירוע התקיים "בבנייני האומה" בבירת ישראל- ירושלים.

באירוע זה השתתפו רבים מנכבדי האומה בארץ ישראל. ההיכל היה מפוצץ באורחים (לא היה ולו היה כיסא אחד פנוי). עד כדי שהאנשים ישבו במעברים. השתתפו אומנים ולהקות נוספות. אבל, בתום הופעתנו, קפץ ראש הלהקה שלנו והכוראוגרף האגדי שלנו – יענקל'ה דקל מהבמה לעבר ראש הממשלה מר דוד בן גוריון ואמר לו:

"החלוצים של היום רוצים להצטלם עם החלוץ של פעם". ללא היסוס ובאופן מידי עלה על הבמה ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון מר דוד בן גוריון בכבודו ובעצמו והצטלם תמונה קבוצתית עם חברי להקת עמק חפר. באותה עת, החוויה הייתה ענקית, מרגשת,  ייחודית וחברי הלהקה זוכרים אירוע זה עד עצם היום הזה ומזכירים זאת בכל אירוע של מפגשים.

תמונת הלהקה עם בן גוריון

file_0

קישור לכתבה: "להקת המחול עמק חפר – הלהקה המיתולוגית – פגישת מחזור"

"להקת המחול של עמק חפר הצטיינה בהופעותיה המקוריות פרי יצירותיו של יענקלה דקל. בשנת 1961 היו בארץ ארבע להקות ברמה מקצועית בולטת וביניהם להקת עמק חפר. משרד ההסברה התעניין בה והיא הופיעה באירועים ממלכתיים בהיכל התרבות ובבנייני האומה. הייחוד של הכוריאוגרפיה של דקל הוא בבסיס החקלאי של תמונות המחול: הורה חפר, בגורן בליל לבונה, מלאו אסמינו בר ועוד. מי שעמד על הקשר והארגון היה יוסי שרף בוגר המחזור הראשון של הלהקה מתגעגע ללהקה: "שלושת הלהקות האחרונות יצאו בשליחות המועצה לזיגן התאומה בגרמניה ועד היום מחפשים אותנו שם".

הזוית האישית

מוטי לפיד מספר את סיפורו לקבוצת התלמידים משתתפי התכנית:אלון חנוך, יגאל, צילה, מיקי, דוד, ארנון, שלמה.

מילון

חלוצים
המתיישבים הראשונים בארץ ישראל .

ציטוטים

”"החלוצים של היום רוצים להצטלם עם החלוץ של פעם ".“

הקשר הרב דורי