מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ימיי בתנועת הנוער " השומר הצעיר"

סבתא פועה והנכד נאור
השומר הצעיר
המשכתי את דרכו של אבי

ילדותי בשנות השישים, הייתה קיימת תנועת נוער אחת, "הנוער העובד". כאשר כל בני כיתתי בכיתה ז' הלכו לתנועת הנוער "הנוער העובד" (שהייתה אז התנועה הגדולה בהרצליה), אני לא הצטרפתי אליהם.

אני רציתי ללכת לתנועת "השומר הצעיר", בה היה אבי המנוח חבר. כאשר היינו בכיתה ט', הגיעה סוף כל סוף תנועת "השומר הצעיר" להרצליה והצטרפתי אליה. הייתי היחידה מהכיתה שהלכה לתנועה זו וזאת מפני שנמשכתי לדעותיהם ורעיונותיהם של חברי התנועה , בהם החזיק גם אבא.
הקן של "השומר הצעיר" היה מרוחק מאד מביתי ובגלל שלא הייתה תחבורה, הייתי הולכת ברגל מרחוב בר כוכבא, בו גרתי, עוברת חצי עיר עד הקן שממוקם היה ברחוב אנה פרנק (כיום ליד בנייני אשרמן לכיוון רעננה).)כעבור כשנה הפכתי למדריכה בתנועה. הדרכתי 4 פעמים בשבוע במשך שלוש שנים והיה לי כיף וסיפוק רב.
במהלך שנת הפעילות בתנועה בכיתה י"ב, התפרק הקן בהרצליה וכל הפעילים שנשארו כולל אני , עברנו לקן רמת אביב בעיר תל אביב.בתנועה התגבשנו כגרעין, שעמד להשלים את קיבוץ מגן בנגב הצפוני, אשר הוקם ע"י בני גרעין של השומר הצעיר. לפני הגיוס שלי לצבא, התפרק הגרעין וכל אחד הלך לדרכו.
את הדעות שספגתי בתנועה המשכתי ליישם גם בחיי האישיים בפעילות היום יומית וגם בפעילות התנדבותית ופוליטית, כאשר הייתי חברת מפלגת מר"צ ומוסדותיה. במשך שנים רבות הייתי מזכירת מפלגת מר"צ  בהרצליה. ניהלתי מערכות בחירות רבות עד לבחירתה של יעל גרמן לראשות עיריית הרצליה.
העשרה
השומר הצעיר: "השומר הצעיר היא תנועת הנוער הציונית הראשונה בעם היהודי. התנועה הוקמה באירופה ב-1913 על ידי קבוצת נערים ונערות יהודים שביקשו למצוא דרך חדשה לחבריהם ולשאר בני עמם בגולה. התנועה פועלת בישראל וברחבי העולם ומקיימת פעילות חינוכית שבסיס רעיונה "תיקון אדם-תיקון עולם" על פי ערכי הליבה של השומר הצעיר – ציונות, סוציאליזם ואחוות עמים".
תשע"ו

מילון

השומר הצעיר
השומר הצעיר היא תנועת הנוער הציונית הראשונה בעם היהודי. התנועה הוקמה באירופה ב-1913 על ידי קבוצת נערים ונערות יהודים שביקשו למצוא דרך חדשה לחבריהם ולשאר בני עמם בגולה. התנועה פועלת בישראל וברחבי העולם ומקיימת פעילות חינוכית שבסיס רעיונה "תיקון אדם-תיקון עולם" על פי ערכי הליבה של השומר הצעיר - ציונות, סוציאליזם ואחוות עמים.

החזקתי בדעות
האמנתי בדעות

ציטוטים

”את הדעות שספגתי בתנועה המשכתי ליישם גם בחיי האישיים“

”ניהלתי מערכות בחירות רבות עד לבחירתה של יעל גרמן לראשות עיריית הרצליה“

הקשר הרב דורי