מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מתקופת הצנע לשרות בקבע

מתעדת את הסיפור של סבא
סבא בנות נעוריו
מהלך חייו של שלמה קוגמן

שמי שלמה קוגמן נולדתי בתאריך ה – 7.3.54 בבית החולים צאלון ביפו. משפחתי התגוררה בחולון. זוג הורים וחמישה ילדים, ומתוכם בת אחת.

תקופת הצנע

אבי עבד בעירייה ושם נפצע וחלה בסוכרת ואמי הייתה עקרת בית. משפחתי היתה מקבלת תלושים לקניית אוכל ומצרכי מזון מהממשלה. המצב היה קשה. במכולת לא היה מספיק מזון לרכוש מוצרים זו הייתה תקופת הצנע. כך המשפחה שלי גדלה עם מעט האוכל והמצרכים שקיבלנו בהקצבה כדי להתקיים.

 שרות צבאי – שרות קבע

כאשר הגעתי לגיל 18 התגייסתי לצבא הגנה לישראל. עשיתי טירונות בבית אל בירושלים. משם עברתי לקורס נהיגה על משאית בבאר שבע. במהלך הקורס פרקתי את הכתף ונפלטתי מהקורס. משם הועברתי ליחידה בחיל האוויר. שירתתי בבסיס חצור של חיל האוויר, בתפקיד מש"ק משמעת במשך 3 שנים, לאחר מכן חתמתי קבע בתפקיד לוגיסטיקה.

המשכתי בלימוד בקורסים כדי להתקדם בחייל האוויר. לאחר שנה הועברתי לסיני, בבסיס החייל ברפידים. שרתתי בסיני 4 שנים ולקראת סוף השרות הוחלט על פינוי סיני לטובת הסכם שלום עם מצריים. עברתי לשרת בבסיס חיל האוויר בתל נוף. שם שירתתי 20 שנה לאחר מכן יצאתי לפנסיה אחרי 28 שנות שרות בצבא.

סבא בצעירותו

img-20170326-wa0002

עברו כ – 16 שנים וכיום יש לי גם רישיון לנהיגה באוטובוס, רשיון נהיגה במונית, במשאית גדולה וברכב. אני עובד בתחום הלוגיסטיקה..

הזוית האישית

סבא שלמה: היה מאוד כיף לחזור לסיפורי הילדות ולהיזכר בכל תקופות החיים. היה מאוד כיף לעבוד עם נכדתי ליאל ולספר לה את סיפור חיי והיא הקשיבה בקשב רב.

הנכדה ליאל: שמחתי לשמוע את סיפור חיי של סבי .

מילון

תקופת הצנע
תקופה קשה שבא לא היה מספיק מזון במדינה ואנשים היו מקבלים מזון בצימצום והקצבה לפי גודל משפחה .

ציטוטים

”" תתמיד ותצליח "“

הקשר הרב דורי