מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות בקיבוץ גבים

סבא יחיאל ואדוה מתעדים סיפור
סבא יחיאל ואדוה בקשר הרב דורי
סיפורו של סבא יחיאל מנצור

שמי יחיאל מנצור, נולדתי בירושלים. את השם יחיאל נתן לי דוד שלי יעקב, ופירושו יחי אל, להודות לקדוש ברוך הוא.

למדתי בבית הספר היסודי סוקולוב. לאחר סיום ביה"ס יסודי נשלחתי לקיבוץ גבים בנגב. במשך השנה הראשונה למדנו ועבדנו ברפת ובקטיף. רכשתי חברים רבים והבנתי שזה הבית שלי. בין כל החברים היה לי חבר שהיינו מאד קשורים כמו אחים יום אחד החבר שלי נסע על טרקטור ללא רשות וסולק מהקיבוץ. הימים היו לי מאד קשים בלעדיו, היינו רק ילדים ועזבתי גם אני את הקיבוץ. בתיכון למדתי בבית ספר אופקים. הכי אהבתי את מקצוע הספורט.

בצבא הייתי נהג רכב כבד, השתתפתי במלחמת שלום הגליל. הייתי בעבודה כשהודיעו שיש מלחמה ומיד נסעתי לבסיס ומשם ללבנון.

הקשר הרב דורי

תמונה 1

אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדתי אדוה. במהלך המפגשים סיפרתי לה את סיפורי המשפחה. הסיפורים תועדו בספר "הקשר הרב דורי" ביה"ס תל"י רמת מוריה.

העשרה

קיבוץ גבים: "גבים הוא קיבוץ במערב הנגב הצפוני ושייך למועצה אזורית שער הנגב. הקיבוץ ממוקם כחצי קילומטר מדרום לעיר שדרות וקילומטר ממזרח לצומת שער הנגב. גבים הוקם בשנת 1947 על ידי גרעין של אנשי פלמ"ח יוצאי תנועת הנוער העובד. במהלך השנים הצטרפו לקיבוץ חברים יוצאי נח"ל ובוגרי תנועת עליית הנוער. משמעות שם הקיבוץ היא גומות בסלע."

תשע"ד – 2014

מילון

קיבוץ גבים
גבים הוא קיבוץ במערב הנגב הצפוני ושייך למועצה אזורית שער הנגב. הקיבוץ ממוקם כחצי קילומטר מדרום לעיר שדרות וקילומטר ממזרח לצומת שער הנגב. גבים הוקם בשנת 1947 על ידי גרעין של אנשי פלמ"ח יוצאי תנועת הנוער העובד. במהלך השנים הצטרפו לקיבוץ חברים יוצאי נח"ל ובוגרי תנועת עליית הנוער. משמעות שם הקיבוץ היא גומות בסלע.

ציטוטים

”השתתפתי במלחמת שלום הגליל“

הקשר הרב דורי