מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי היפה

תמונה מעכשיו
תמונה מעברו של המלווה
ילדותי היפה והאבודה

נולדתי ביום הכרזת המדינה בחיפה בבית חולים אמהות. לאחר לידתי הורי החליטו לעבור לירושלים ומיד לאחר שהמשפחה עברה לירושלים פרצה מלחמת השחרור ועמה העוצר על ירושלים  הורי היו צריכים להתמודד עם שני אחי ועימי התינוקת במחסור של אוכל ומים ועם כל הכרוך בחיים בעיר במצור התקופה הייתה קשה מאוד אך מאוד מלכדת אימי הצטרכה לסחוב דליי מים מרחקים ומידי פעם היו עוצרים אותה חיילים בריטים ושואלים לפשר מעשיה.

עם תום מלחמת השחרור הורי חזרו להתגורר בחיפה. חזרנו לגור בדירה שנלקחה מהורי על ידי האנגליים והוחזרה עליהם עם תום מלחמת השחרור. אני זוכרת ילדות יפה בהר הכרמל שמסביב לבית שגרתי היה היער עם עצים סבוכים ובו בילינו ילדי השכונה במשחקים מחבואים טיפוס על עצים ומשחקי שובבות אחרי היינו נוהגים להוריד אצטרובלים מעצי האורן ולפצח את הצנוברים פרי האצטרובל. בשכנות רה משפחתה של אמי ובה ודתי שהיית בת גילי, הלכנו לגן ביחד ובסוף השנתון של הגן הם עברו לגור ברמת גן אילו אנחנו נשארנו לגור בחיפה. הלכתי לבית ספר הראלי בחיפה וגם אחיי. הייתי הולכת ברגל כשעה להגיע לבית ספר ולפעמים נוסעת באוטובוסים שהיו מעטים מאוד.

למדתי בלט במרכז הכרמל והמורה היית אישה נוצרייה שבאה ללמד את בנות ישראל בלט, כשהייתי בכיתה ד' הורי עברו לגור בתל אביב שהייתה מרכז כלכלי עדיף על חיפה ואז פרצה מבצע סיני  אני זוכרת את האזעקות באמצע הלילה, כשהיינו יורדים למקלט שבו היו נאספים כל השכנים וזה גרם לקירוב בין שהיו יורדים עם פיג'מות למקלט 1956 .בתל אביב הלכתי לבית ספר יסודי הנקרא דובנוב לאחר סיום בית ספר היסודי עברתי לבית ספר תיכון גימנסיה הרצליה שם למדתי עד כיתה י' ואז הורי החליטו לתת לי השכלה ושלחו אותי לפנימיה באנגליה עקב לימודיה של אימי בפנימיה באנגליה. באנגליה למדתי בפנימיה שנקראה frinton on see. הייתי הישראלית היחידה בפנימיה בין הבנות האנגליות ובנותיהם של מנהיגים מאפריקה ומדרום אמריקה ואירופה כמו יוון ופורטוגל זאת הייתה תקופה מאוד מעניינת נוכחתי לדעת שהנוער בארץ נחשף להרבה יותר אינפורמציה וידע מכל העולם לעומת הנוער האנגלי, בנוסף הרגשתי הרבה יותר מחושלת עם תום לימודיי בפנימיה.

הורי קיבלו צו גיוס עבורי ונקראתי לחזור לארץ להתגייס לצבא. חזרתי ונשלחתי לשרת בשלישות ביחידת ממר"מ. בתקופת שירותי הצבאי, פרצה מלחמת ששת הימים ועברנו תקופה מאוד מתוחה ומלאת חששות. למזלנו מלחמה זאת ערכה ששה ימים בלבד ואחריה היתה התרוממות רוח אדירה בצבא. השתמשתי בידע הרב שרכשתי, בשפה האנגלית ועם שחרורי מהצבא התקבלתי לעבודה בחברת מחשבים גדולה. תוך כדי עבודתי נשאתי, לאחר שנה נולדה לילך בתי הגדולה ולאחר 3 שנים נולד בני גיל. גרנו תחילה בצהלה ולאחר מכן עברנו לגור ברמת אביב ג'.

הזוית האישית

היה לנו כלב לברדור בשם ברנדי. כשגרנו ברמת אביב ג', בזמן מלחמת המפרץ והכלב שלנו תמיד היה הראשון ששמע את רעש הטילים והיה אחוז אימה, אז הבנו ששוגר טיל לעבר מדינתנו. שוב עברו עלינו ימים קשים ועם כל צפירה היינו נכנסים למתח. הסתובבנו ברחובות עם מסכות מגן תלויות על כתפנו, כדי שנהיה מוכנים לכל מקרה. היינו בכוננות מתמדת. תקופת חיי משולבת עם תולדות המדינה.

 

מילון

שזור
אריגה

חושלתי
התחזקתי

שלישות
מרכז הלוגיסטי של הצבא

ציטוטים

”המדינה זה אני“

הקשר הרב דורי