מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יוסף אביטן – סגן ראש עריית אשדוד – חלק ב

סבא וליאור
סבא שלי
המשך סיפור חיי - סגן וממלא מקום ראש העיר בתפקיד זה כיהנתי במשך כ- 15 שנים.

בית ומשפחה 
באחד מימי שישי נשארתי תורן לשבת ב "חרובית " כי היה נהוג להשאיר תורן על מנת להגיש עזרה בשעת הצורך לתושבים כגון: אדם שלא מרגיש טוב או שצריך לפנות אותו או לקרוא לרופא לעזרה או ליולדת שהגיע לפירקה, ובמיוחד להזעיק עזרה בזמן שרפה ביערות שמסביב לחרובית. באותה תקופה עמד להתחתן אחד מהמדריכים שמו אברהם לליליאן עם בת המקום וכמובן כל המדריכים הוזמנו לחתונה. אספנו כסף מכל המדריכים בשביל לקנות מתנה לזוג הצעיר.

באותה שבת שהיתי תורן ירדתי, וביום שישי בבוקר לרחובות לקנות מתנה לחתונה עם הכסף שנאסף. כשחזרתי מרחובות לסיבוב מסמיה שם הייתי אמור להמתין לרכב שלנו שיבוא לאסוף אותי חזרה לחרובית מסמיה.

ראיתי בחורה ובחור שלאחר מכן נודע לי שהם אח ואחות שדיברו ביניהם בצרפתית ופנו אלי אם אני מכיר בחור אילם ששמו שלמה בן שימול. עניתי שבמקרה אני הוא המנהל עבודה שלו

כל אחד הלך לדרכו אני לחרובית וגם הם באו לחרובית לעבור שבת אצל שלמה שהיה בחור יתום שאומץ על ידי משפחת סבח. ההורים של הזוג שפגשתי במסמייה, משפחת סבח שהייתה משפחה מאוד אמידה ומכובדת בקזבלנקה שבמרוקו משם קנו דרך חברת רסקו משקים במושב כפר אביב שבמקרה קרוב לצומת אשדוד.למחרת במוצאי שבת הלכתי למועדון לרקוד עם כל החברה ואז נכנסה הבחורה שאותה ראיתי עם אחיה בצומת מסמיה יחד עם אישה מהמשפחה של שלמה ונדלק לי זיק של מחשבה שזאת תהיה אשתי לעתיד

היא מצאה חן בעיני מהמבט הראשון שלא הפסקתי להסתכל עליה ולהביט בה וביופי שהקרינה.

פניתי למחרת בבוקר לאותה אישה שהיא גיסתו של שלמה האילם, שאצלם עברו את השבת ושם שוב הייתה אותה בחורה שהדהימה אותי במוצאי שבת במועדון הריקודים והלכתי לדרכי. בערב חזרתי לאותה אישה שקוראים לה סוזן ושאלתי על הבחורה שראיתי והתאהבתי בה ממבט ראשון ואמרה לי: שהבחורה רווקה ושהיא בת למשפחה מאוד מכובדת ומוכרת מאוד במרוקו אם אני מעוניין בה היא תתחיל לטפל בעניין. כמובן שעניתי בחיוב

היא ביקשה ממני תמונה שלי שתיקח אותה למשפחה לראות במה המדובר ואז נסעה למושב כפר אביב ונפגשה עם המשפחה ועם הבחורה  וסיפרה להם מה מטרת בואה.
כששמעו במי המדובר בנו של הרב המקובל רבי יהודה אביטן שהיה רב חשוב ומוכר גם על ידי אבא של הבחורה שאותה רציתי לאישה. כשאבא שלה שמע במי מדובר ההחלטה הייתה מיד חיובית. נפגשתי עם המשפחה ואז קבענו תאריכים לאירוסים ולחתונה. אשתי היא איבון סבח, תודה לאל אנחנו היום נשואים שנים רבות שמחים ומאושרים.
אחרי החתונה שהתקיימה במושב כפר אביב, ושם גרנו. לאחר מכן עברנו לגור באשדוד ים. בינתיים התפטרתי מקרן קיימת לישראל ועברתי לעבוד ב- קידוחי נפט בחברת לפידות. כשעברנו לגור באשדוד הדבר הראשון שעשיתי היה הקמת סניף "תנועת החרות" וקבוצת כדורגל בית"ר אשדוד. כך חילקתי את זמני החופשי בין פוליטיקה וספורט לבין המשפחה.

בשנת 1963 התקיימו באשדוד בחירות מוניציפליות לרשות המועצה, נבחרתי  לחבר מועצת העיר אשדוד.

בחודש נובמבר 1969 התקיימו בחירות לראשות העיר אשדוד ונבחרתי לתפקיד סגן וממלא מקום ראש העיר בתפקיד זה כיהנתי במשך כ- 15 שנים.
 
 
תשע"ו

מילון

אשדוד ים
אַשְׁדּוֹד יָם הייתה עיר נמל לחוף הים התיכון, שייסודה בתקופת הברזל. שרידיה נמצאים באתר הארכאולוגי בחוף הים הדרומי של העיר אשדוד המודרנית. האתר מצוי כ-5 ק"מ צפונית לתל אשדוד, התל של אשדוד היבשתית (azotos mesogeios) - אחת מחמש ערי פלשתים. בין שתי ערים אלה, היה קשר של עיר יבשתית ועיר הנמל שלה, וההיסטוריה שלהן הייתה שלובה זו בזו לאורך מאות שנים.

ציטוטים

”ידעתי לשלב בין משפחה לפוליטקה“

הקשר הרב דורי