מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יום המלכתו של המלך חסן השני במרוקו

סבתא שולמית והנכד איתי
סבתא שולמית והנכד איתי
סיפור העלייה ממרוקו של סבתא שלומית אסולין

הקשר הרב דורי של איתי אסולין מבית ספר: "הבונים" בקריית ביאליק עם סבתא שולמית אסולין.
 
סבתא שלומית נולדה במרוקו בעיר ווד זם, בשנת 1947. שם משפחתה היה נחמני. היא עלתה לארץ בשנת 1953.
סיפור העלייה ממרוקו
העלייה ממרוקו לארץ אני ילידת מרוקו נולדתי ב1947 בעיירה ששמה ווד זם העיירה טבלה בירק ובשפע של מים הרבה מעיינות ונהרות ווד בתרגום לעיברית זה נהר כנראה שבעיירה זרם נהר בשם זם. משפחתי מורכבת מאבא ואמא וחמישה מאחיי שנולדו במרוקו, שלוש בנות ושני בנים. בארץ נולדו עוד בן ובת .
 
אבי עסק במסחר, ולא היה הרבה בבית. הוא היה יוצא למכור סחורה בכפרים מסביב לעיירה. לקראת שבת היה חוזר לבתנו. אמי עסקה בתפירה היא הייתה ידועה בתפירתה וכל השכנים ואנשי העיירה היו באים אליה כדי שהיא תתפור להם בגדים. היא תפרה לכל אחד לפי האופי שלו ולפי בקשתו.
 
הקיום שלנו מבחינה כלכלית היה בסדר, טוב  מספיק כדי שנוכל להתקיים וגם לפרנס את הסבים והסבתות שהיו סמוכים לשולחן משפחתנו. הבית היה מורכב משישה חדרים שבאמצע הייתה חצר פנימית שבה הייתה באר מים. ומסביב לחצר היו חדרים. לאמי הייתה עוזרת שהיא הייתה ערבייה וגרה איתנו, תמורת לינה ואוכל ולבוש ודמי כיס. היא שירתה את כל המשפחה.
 
יום המלכתו של המלך חסן השני
הימים היפים בזיכרוני הם יום המלכת המלך חסן. זה המלך חסן השני הוא היה הדור השני של המלוכה במרוקו הוא אהב את היהודים של מרוקו במיוחד וכיבד אותם בחגים ושמר על היהודים שלא יפגעו בהם ביום ההמלכה כל הרחוב והחנויות היו מקושטות לכבודו שטחים נפרסו וכול כלי הנחושת הידועים ביופים מקשטים את הרחובות והחנויות בכול מקום האנשים היו לבושים חגיגית מסביבי לסייניה (מגש במרוקאית ) עם כוסות התה וקומקומי הכסף. 
 
תמונה 1
  
העיר ווד זם 
 
תמונה 2
 
המסגד הגדול במרוקו נבנה ע"י המלך חסן השני, מתרומות העם זו הייתה בקשת המלך שכל העם ישתתף  בבנינו המסגד נבנה על הים  בעיר קזבלנקה עיר הנמל  עם אוכלוסיה של 8 מיליון תושבים המסגד בנוי בפאר עולמי עם רקועי זהב לידו יש מנהרות עם כבישים חדישים שמחברים את המסגד והעיר.
 
העשרה
"מולאי חסן השני (בערבית: ????? ??????; 9 ביולי 1929 – 23 ביולי 1999) היה מלך מרוקו בשנים 1961 – 1999, והמלך העשרים ואחד בשושלת העלווית המולכת במרוקו מאז אמצע המאה ה-17. הוא אביו של מלך מרוקו הנוכחי מוחמד השישי…ב-26 בפברואר 1961, בעקבות פטירתו של אביו, הוכרז חסן השני למלך מרוקו והוכתר רשמית ב-3 במרץ 1961."  ויקיפדיה
 תשע"ו 

מילון

המלך חסן השני
מולאי חסן השני (בערבית: ????? ??????; 9 ביולי 1929 – 23 ביולי 1999) היה מלך מרוקו בשנים 1961 – 1999, והמלך העשרים ואחד בשושלת העלווית המולכת במרוקו מאז אמצע המאה ה-17. הוא אביו של מלך מרוקו הנוכחי מוחמד השישי...ב-26 בפברואר 1961, בעקבות פטירתו של אביו, הוכרז חסן השני למלך מרוקו והוכתר רשמית ב-3 במרץ 1961.

סינייה
מגש במרוקאית

ציטוטים

”אין ציטוט“

הקשר הרב דורי