מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חנן ליידן

תמונה של חנן עם נכדתו נעמה
תמונה של חנן בחצר האחורית של ביתו במושב
סיפור חייו

חנן נולד ב-1.8.1947 בהולנד שבאמסטרדם.

בילדותו שיחק במשחקים שהילדים המציאו מגלגלים צמיגי מכוניות, משחקים שוטרים וגנבים, דודס. חנן מספר שבתקופת היותו בגן, היתה תקופת צנע והם היו מקבלים לחם מרוח עם ריבה והאמבטיה הייתה מפח. ובבית הספר היו בערך 25 ילדים בכיתה והיו עושים כיתה של שנתיים כי לא היו הרבה ילדים והטיולים השנתיים היו בני יומיים שלושה והיו הולכים ממקום למקום ברגל.

משפחתו הייתה מלוכדת ולארוחות היו זמנים קבועים. את החגים חגגו בצורה מסודרת כל המשק בפסח, בשבועות ובכל החגים ובחנוכה היו חוגגים בבית.

החלום שלו היה להיות נגר והוא אומר שהוא הגשים אותו חלקית כי כשהיה נער עבד בתור ילד בנגריה מגיל 13 או 14 עד 16 בערך. בבית דיברו עברית. לחנן יש אחות גדולה שקוראים לה עליזה ואח קטן שקוראים לו צביקי שנפטר מדום לב ואחות הכי גדולה ששמה מרגלית נפטרה מתאונת דרכים.

בבית הספר התיכון למד חנן בבית ספר משותף בעין חרוד במשך שנתיים ואז הלך לפנימייה צבאית ללמוד מכונאות רכב. האופנה שהייתה היא בסגנון שנות השמונים כמו אלביס פרסלי, להקות צבאיות וכו'. בגיל ההתבגרות היו לחנן מספר אהבות לא רציניות. פעם גדלו בלי רדיו טלוויזיה ומכוניות והסתפקו במועט.

במהלך שירותו הצבאי חנן שירת בחייל השריון. בסוף השירות הסדיר השתתף במלחמת ששת הימים ונלחם במלחמת סיני. אחר כך השתתף במבצע "כראמה" בירדן שהיה מבצע לחיסול כיני מחבלים.

אחרי השירות הצבאי חנן חזר למולדת למשק ועבד בתור מכונאי במוסך של המשק. חנן עבד בשלב מסוים ברכב כבד שנקרא סמי טריילר-גורר תומך.

חנן הכיר את אשתו כשעבד בקואופרטיב (חברת משאיות) ובאחד החופשים היא באה לעבוד שם במשרד ושם הם הכירו. חתונתם הייתה חתונה צנועה במשק במולדת על הדשא ובאותו הערב התחתן איתם באותו זמן זוג נוסף.

במשך גידול הילדים אשתו הפסיקה לעבוד והייתה בבית עם הילדים וחנן היה עובד קשה הרבה שעות. כשחנן היה בערך בן 35 שאלו אותו אם הוא יכול ללכת ל-3 חודשים לעשות קורס קצינים בשנת 1982 ואז גם פרצה מלחמת שלום הגליל.

הזוית האישית

מילון

כלב קר
שם נרדף לעוגת ביסקוויטים עם קרם

ציטוטים

”היינו אוכלים כלב קר“

הקשר הרב דורי