מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חנה וששת בניה

עדן בילדותה עם סבתא חנה
חנה הררי ובעלה
מתוניסיה לישראל
שמי חנה, נולדתי בתוניסיה בשנת 1944. למדתי בבית הספר אליאנס בעיר תוניס. זה היה ביה"ס יהודי. עליתי לארץ בשנת 1957 דרך צרפת, שם שהינו 3 חודשים בעיר קונדרנס, במקום ששימש כחניית ביניים לעולים.
ישנו באכסניות עם הרבה משפחות עולים  שהגיעו איתנו לארץ ישראל. ביום בהיר אחד, אחרי 3 חודשים הודיעו לנו שאוניה איטלקית באה לקחת את כל העולים לארץ ישראל. כל משפחתי – הוריי, אחיי ואנוכי (הייתי אז בת 3) עלינו על האונייה. במהלך ההפלגה מאוד סבלתי מהקאות, סחרחורות, בחילות ולקחו אותי למעלה לסיפון כדי שאני אנשום אוויר צח, אך זה לא עזר. היינו באנייה שבעה ימים. כל השבוע ששהינו על האנייה אני היחידה שסבלה ממשפחתי.
תמונה 1
כאשר הגענו לארץ קיבלו אותנו מאוד יפה בארץ דגלים ושירים. לאחר מכן חילקו אותנו למשפחות ובאו אוטובוסים לקחת אותנו – כל אוטובוס הלך לעיר אחרת. אותנו לקחו למושבה נחמיה שליד טבריה ליד קיבוץ אשדוד יעקב. חיינו שם 6 שנים, היה לנו טוב, התרגלנו לישוב, אני אחיי ואחיותיי (סה"כ 7 ילדים) התחלנו ללמוד בבית ספר יסודי עברית. בהתחלה היה טיפה קשה, אבל זה השתלם. ילדי המושבה היו באים אלינו הביתה ועזרו לנו הרבה. אחרי 6 שנים עברנו לגור בעכו, שם גרו דודותיי. ואז מעכו אחרי שנה נכנסתי לפנימייה "בית החלוצות" בני ברק. סיימתי שם 4 שנות לימוד. לאחר מכן יצאתי ללימודים 3 שנים לניהול משק שבטבריה ובמושבת שבי ציון. אחר כך יצאתי לעבוד כאם בית בפנימיות רבות וגם מנהלת משק בבתי ספר. אני וחברותיי נהגנו לצאת לבלות במלון דולפין, שם היו ריקודי עם, ושם גם פגשתי את אלברט שכיום הוא בעלי כבר 50 שנה (תודה לאל).
תמונה 2
בשנת 1964 נולד לי בני הבכור ששמו הוא ישראל. קראתי לו כך מפני שאני אוהבת את מדינת ישראל. בשנת 1967 נולד לי בני השני ששמו ויטל. קראתי לו כך על שם דודי שנפטר ז"ל ( ויטל = חיים) שייוודע לחיים ארוכים אמן. בשנת 1968 נולד  בני השלישי ששמו הוא אריק רגב, מפני שבתקופה ההיא נפל רב אלוף ששמו אריק ז"ל. בשנת 1973 נולד לי בני הרביעי ששמו אורן על שם העץ אורן. בשנת 1978 נולדה לי בתי החמישית ששמה מלי על שם אמא שלי ז"ל. בשנת 1985 נולד לי בן הזקונים ששמו שי שמעון שקיבלתי אותו כמתנה. (שי = מתנה).  לאחר כמה שנים נולדו לישראל 4 ילדות – הדר, עמית לירון ושחר. לויטל בני נולדה ילדה מקסימה ששמה עדן. אני אהבתי מאוד את השם הזה וזה באמת מתאים לה. לאריק נולדו שני בנים – אדיר ולהב. לאורן נולד בן אחד בשם אורי ולמלי נולדו בן ובת – מישל ושליו והשלישי בדרך (ב"ה). לשי נולדה בת ששמה קסם. סך הכל יש לי 6 ילדים ו- 11 נכדים והנכד ה-12 בדרך. בשנת 2014 נולד לי נין, שמו נהוראי, הנכד של ישראל בני.
בשנת 2015 נולדה לי עוד נינה ששמה אופאל – הנכדה של אריק בני.
תשע"ו, 2016

מילון

אכסניה
מקום לינה צנוע וזול המיועד למטיילים.

ציטוטים

”כאשר הגענו לארץ קיבלו אותנו מאוד יפה בדגלים ובשירים“

הקשר הרב דורי