מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלוצה טכנולוגית

שושנה הובר עם התלמידים עמית וסווטלוזרה
חתונתה של שושנה
האישה הראשונה בתכנות

נולדתי בגרמניה, בשנת 1948,במחנה פליטים באד רייכנהל. עליתי עם הורי לארץ, בשנת 1949, בגיל שנה וחייתי בארץ 11 שנים.

בשנת 1960 הורי ירדו מהארץ לארה"ב, לניו יורק, ושם ביליתי את רוב חיי. בשנת 2009 החלטתי עם בעלי לחזור לארץ ישראל. בארה"ב למדתי בחטיבת ביניים, מכיתה ז' עד י"ב. בזמן התיכון רציתי לנסוע לארץ לטיול, ולהורי לא היה כסף לשלוח אותי, אז החלטתי לעבוד ולחסוך כסף לטיול שלי. שנה אחת למדתי באוניברסיטה, למדתי ביום ועבדתי בתור נקבנית בערב. בגיל 19 הגיעו אליי הביתה אנשים עם מבחן שבדק מה הפוטנציאל שלי במתמטיקה והציעו לי קורס לנקבנות, הלכתי לקורס ומשם התחלתי לעבוד. במשך חצי שנה חסכתי מספיק כסף כדי לנסוע לטיול בארץ.

בקיץ של 1967 טסתי לארץ, בדיוק שבוע אחרי מלחמת ששת הימים. היה לי טיול מקסים בארץ, הכרתי הרבה אנשים בארץ ונהנתי. כשחזרתי מהטיול היה לי קשה לבקש כסף מהורי, כיוון שהתחלתי להיות עצמאית, לכן החלטתי להפוך את הגלגל, התחלתי לעבוד ביום וללמוד בלילה. הלכתי פעמיים או שלוש פעמים בשבוע ללמוד הנהלת חשבונות כתואר ראשון. כשהייתי בעבודתי כנקבנית פגשתי ודיברתי עם מתכנתים ומתכננים של תכניות מחשב. באותה תקופה המחשב היה בגודל של חדר, ונקרא "חדר המחשב" , המחשב שהם תכנתו היה IBM 360 . בזמן מסוים 3 מתכנתים עזבו את החברה תוך שבועיים בלבד. המנהל של המחלקה לקח סיכון והחליט ללמד אותי תכנות.

לאחר למידה רבה, בחופשות ובזמן פנוי, נבחנתי על החומר והתחלתי לעבוד כמתכנתת, אני הייתי האישה הראשונה באגף התכנות בחברה. בתוך 6 חודשים של עבודה היה לי ניסיון בתכנות כמו למישהו שעבד במשך 10 שנים.

באותו הזמן למדתי באוניברסיטה. בכל פעם עצרתי לאכול פלאפל לפני הלימודים ושם פגשתי בחור, שלימים יהיה בעלי.

 שושנה ואלכס ביום חתונתם

%d7%a2%d7%9e%d7%99%d7%aa-%d7%95%d7%a1%d7%95%d7%95%d7%98%d7%9c%d7%95%d7%96%d7%a8%d7%94-2

 

הבאתי אותו לחברה שעבדתי בה, ולימדתי אותו תכנות. אחרי שהחברה עברה למקום אחר, נשארנו בניו-יורק ועברנו לעבודה אחרת. אני תכנתי בחברה לניהול עסקים, ובעלי עבד בחברת טלפון, ועסק יותר בניהול. בשנת 1973 התחתנתי עם אלכס, בעלי, ובשנת 1981 נולד בני הבכור.

הזוית האישית

שושנה הובר: משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם התלמידים  עמית וסווטלוזרה.

מילון

נקבנות
ניקוב כרטיסי מחשב, שיטה פרימיטיבית לעבודה על מחשבים

מתכנת
מְתַכְנֵת (לעתים תָּכְנִיתָן או תַּכְנָת) הוא אדם העוסק בתכנות, כלומר בפיתוח ובתחזוקה של תוכנה למחשבים על ידי קידוד (כלומר כתיבה או שינוי של קוד) בשפת תכנות אחת או יותר.

ציטוטים

”להפוך את הגלגל“

הקשר הרב דורי