מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלומות שמתגשמים

אני וגיא בפרויקט של ה"קשר הרב דורי"
אני מריון ואחיותי דורתי וסוזן
סיפור עליתי לארץ 1965

שמי מריון בוק (מקודם קרל) ואני הסבתא מצד בתי דנה, האימא של גיא אלה וטל ליפשיץ.

 

1
אני מריון

 

נולדתי בניו זילנד להורים אוסטרים, שברחו מהנאצים ב1938 וחיפשו מקלט רחוק כמה שאפשר מאירופה. למרות שאבא שלי היה כבר רופא באוסטריה לפני שהגיע לניו זילנד, הוא היה צריך לחזור וללמוד את המקצוע מחדש כדי לקבל רישיון לעבוד כרופא שם ועוד באנגלית- שפה שהוא בקושי ידע.

 

img_0176
אימי ארנה

 

אימא שלי הייתה מורה להתעמלות והצליחה לפרנס את המשפחה למספר שנים, בזמן שאבא סיים את לימודיו, על ידי מתן שיעורי התעמלות לגברות הניו זילנדיות האנרגטיות. יש לציין שההורים היו צריכים להיזהר לא לדבר גרמנית במקומות ציבוריים כדי שאנשים ברחוב לא יאשימו אותם כמרגלים גרמנים.

תמונה 1
אבי פרנץ

 

 

למרות כל הקשיים שעברו על אמא אבא וסבתא(אמא של אבא) בשנים הראשונות שלהם בניו זילנד אני והאחיות שלי דורותי וסוזן  גדלנו באווירה נוחה וידידותית. יחד עם זאת היינו מאד ערים לעובדה שהיינו חלק מקהל קטן  של יהודים בעיר גדולה .

מיד לאחר סיום לימודי הרפואה שלי עזבתי את ניו זילנד והתקבלתי בבית חולים תל השומר כסטז'רית של ד"ר  חיים שיבא, המנהל האגדי של בית החולים

זו הייתה גם התקופה בה חידשתי את הקשר לאהבת חיי- יהונתן (ג'ון) בוק – ולאחר זמן קצר התחתנו. בינתיים המשכתי לעבוד ולאחר עוד 4 שנים סיימתי בהצלחה את ההתמחות ברפואת עיניים בלונדון.

לאחר חזרתנו מאנגליה באנו לגור בהרצליה ופתחתי מרפאת עיניים בביתי. די מהר הגיעו 4 הילדים שלנו- אילן, דנה והתאומים גדעון ויעל. עכשיו יש לנו 11 נכדים מגיל 11 עד חצי שנה, ואני באמת סבתא עסוקה מאוד.

 

%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%942
משפחתי הגרעינית וחמותי

 

אני חושבת שהדברים החשובים בחיים שלי התחילו מהעלייה לישראל, המשיכו בבניית דור המשך ובסוף בבחירת מקצוע שיכולתי להשתמש בו כדי לעזור לאנשים ללא ספק אני בעלת מזל גדול בכך שהגשמתי את כל החלומות הגדולים בחיי וברצוני להמשיך לעזור לדור הצעיר לדעת מאיפה הם באים!

הזוית האישית

סבתא מריון: כתבתי את הסיפור כי רציתי שגיא ידע קצת על החיים שלי גיא: למדתי חדש על החיים של סבתא

מילון

סטאג'ירית
עובד בתקופת סטז', מי שעושה השתלמות במקצועות אקדמיים כדי לצבור ניסיון; מתמחה.

ציטוטים

”להגשים חלומות באומץ ובאמונה“

הקשר הרב דורי