מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיי היצירתיים

אני ונכדתי יובל בקשר הרב דורי
עיצוב התכשיטים
משפחתי ותחביבי המעסיקים אותי שעות רבות.

בית ומשפחה
שמי דורית פרי, ילידת מרץ 1949. נולדתי בבי"ח "רמת מרפא" ברמת-גן וגרתי בעיר זו עד לנישואי. 
 
אבי: דב ז"ל, יליד 1925. בגיל 6 עלה לארץ מפולין (שצ'צ'ין) עם הוריו: גדליהו וצילה קוזלוביץ והיו התושבים
הראשונים שהתיישבו על גבעת פועלי הרכבת בגבעתיים. אבי היה הצעיר מבין אחיו: מיכאל, שרה, יונה ומתתיהו, שנהרג בבריגדה היהודית ונקבר באיטליה. אבי התגייס ל"הגנה" ושירת במחלקתו של דודו האגדי. במקצועו היה מסגר. במלחמת העצמאות הוא בנה, בין היתר, את מעטפות השריוניות, שניצבו, יותר מאוחר למזכרת, בדרך העולה לירושלים משער הגיא.  
 
אמי: רות ויט ילידת 1929. בגיל 6 עלתה לארץ מגרמניה (ברלין) עם הוריה חיים וקלרה ויט. המשפחה התיישבה בגבעתיים, במכתש. אמי היא הצעירה במשפחתה, אחות לג'ני, נתן וצילי . בגרמניה היה לסבי, חיים ז"ל, בית ספר לילדים יתומים כמו כן שירת במחתרת היהודית. סבתי, קלרה ז"ל, הייתה מורה לשפות. הם הצליחו לברוח מגרמניה ועלו לארץ בשנת 1935 על האנייה  "גליליאה". לפני כשלושים שנים, נודע לי, דרך ספר שורשים של המשפחה מצד אימא שלי, משפחת במברגר, שאנחנו צאצאים של רש"י ר' שלמה יצחקי, גדול מפרשי התנ"ך (1105 1040).  הורי התחתנו במאי 1948. במרץ 1949 אני נולדתי ובאוגוסט 1953 נולד אחי ירון. 
 
שם בעלי: דן פרי. יליד פברואר 1944 דור שלישי בירושלים. דני הוא הרביעי מבין חמישה ילדים במשפחתו. דני הוא בעל תואר מהנדס חשמל ואלקטרוניקה.  לדני ולי יש ארבעה ילדים:
ליאור (1973), מהנדס תעשייה וניהול (תואר שני), נשוי לענבל ואב לשלושה ילדים: שקד, אלמוג וסער;           
מיכל (1974), רואת חשבון ומשפטנית, נשואה לאריאל ואמא לארבעה ילדים: עמית יובל (המנחה שלי בתכנית הקשר הרב דורי),  נועה ורותם.       
עדי (1980), תואר ראשון במחשבים נשואה  לליאור, אמא לעומר.
רעות (1985), סטודנטית לרפואה בטכניון בחיפה ונשואה לאור.  
 
התחביבים שלי 
מהו תחביב: "תחביב הוא פעילות הנעשית בשעות הפנאי מתוך רצון והנאה מעשייתה. התחביב לא נעשה למטרת רווח" (ויקיפדיה). שני תחביבים שעליהם אספר ואותם אני אוהבת במיוחד הם : עיצוב עוגות מבצק סוכר ועיצוב תכשיטים.
 
תחביב – אפיה ועיצוב עוגות
עד לפני כשנתיים עבדתי כמורה לריתמוסיקה בגני הילדים בעירית ראשון לציון, בגילאים 3-6 שנים, ולפני כשנתיים פרשתי לפנסיה.
במקביל לעבודתי זאת התחלתי, כתחביב, לעסוק בעבודות- יד שונות, שכוללות בין היתר : הכנת עוגות מבצק סוכר לכל יום הולדת של הילדים והנכדים שלי. באחד מימי ההולדת שלי, קיבלתי מילדי מתנה, קורס לעיצוב עוגות מבצק סוכר. בקורס קיבלתי הקנייה בסיסית ראשונה ומשם התפתחתי לבד. 
 
מאוד אהבתי את ההתעסקות עם חומרי הגלם השונים וכמובן, שמיד רכשתי לעצמי כלים כמו חותכנים, סכיני גילוף, צנתרים, שקיות זילוף בגדלים שונים וכן תבניות בצורות ובגדלים שונים והתחלתי "לשחק". כמובן, שהצטיידתי בבצק סוכר אותו צבעתי בצבעי מאכל שונים ( המיועדים לעבודה בבצק סוכר), אבקות להקשיית הבצק ובצקים מיוחדים לעבודות "דקות".                                        
 
שבעת רצון מהצלחתי, התחלתי להכין עוגות שונות לפי בקשת הנכדים והנכדות כמו: דמויות מהטלוויזיה, בובות, נסיכות, מכוניות, כתוביות, פרחים שונים ועוד. העיסוק בבצק סוכר דורש הרבה דמיון, זמן ומרחב עבודה.
 
תחביב – תכשיטים
תחביב נוסף שאהוב עליי במיוחד ומעסיק אותי שעות רבות של הנאה הוא עיצוב תכשיטים. באחד משעורי הריתמוסיקה בגני הילדים ראיתי צמיד יפיפה על ידה של הגננת. ביקשתי את רשותה להעתיק אותו, ויצרתי לעצמי את אותו צמיד.זו הייתה עבודתי הראשונה בעיצוב תכשיטים ומשם "השמיים הם הגבול".
 
שעות רבות אני יושבת מול האינטרנט, הפינטרסט, יוטיוב, מחפשת רעיונות לעיצובים שונים, מפעילה את הדמיון ויוצרת תכשיטים שונים, הכוללים שרשרות, צמידים, עגילים וטבעות. כמו כן אני שואבת רעיונות מספרים ומחברות שונים. לשמחתי תמיד יוצא משהו שונה מקודמו. מדי פעם אני מכינה סטים שלמים ומגישה מתנות לנשות המשפחה, לנכדותי וחברותי. 
 
לצורך עיסוקי בתחביב זה רכשתי לעצמי ציוד כמו פליירים שונים (פלייר שטוח, פלייר עגול, פלייר שפיץ), קאטר, מיישר חוטי מתכת, חוטים ומחטים בעובי וגדלים שונים וכמובן מלאי גדול של חרוזים ואבני חן.
 
התחביבים שלי ממלאים זמן איכות בחיי וגורמים לי לאושר, ליצירה ולרגיעה. מאחר ועסקתי בעברי בהוראה, נשארה בי אהבה זאת ואני שמחה ללמד ולשתף גם את נכדתי האהובה יובל. 
 
משוב של יובל: 
"סבתי דורית ניחנה בכישרון לעבודות יד. מאז שהייתי קטנה אני זוכרת את סבתא מכינה תכשיטים ועוגות מבצק סוכר. התלהבתי מעבודתה ולא פעם ביקשתי ללמוד ממנה. היא מאפשרת לי להשתמש בחומרי היצירה ומדי פעם אני מתיישבת לצידה ומכינה לי צמידים או שרשרות לפי בחירתי ובהדרכתה. 
 
העשרה
תחביב: "תחביב הוא פעילות הנעשית בשעות הפנאי מתוך רצון והנאה מעשייתה." (ויקיפדיה).
 
תשע"ו

מילון

צנתר
צינור חלול וגמיש בעל קוטר משתנה ומשמש להזלפת חומר על העוגה.

קאטר
כלי עבודה דמוי צבת המשמש לחיתוך חומרים קשים

תחביב
"תחביב הוא פעילות הנעשית בשעות הפנאי מתוך רצון והנאה מעשייתה." (ויקיפדיה).

ציטוטים

”התחביבים שלי ממלאים זמן איכות בחיי וגורמים לי לאושר, ליצירה ולרגיעה“

הקשר הרב דורי