מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיי בארץ ישראל

בטיול בבית התפוצות
אני מפעם
סיפור העליה שלי לארץ

שמי דוד סלומון, נולדתי בשנת 1940.
עליתי לארץ בשנת 1950, כשהייתי בן 8 הגענו ישר למעברה בנתניה שם גרנו בצריפים בחדר אחד עם חמש נפשות. אבי היה רופא ולכן אנחנו קיבלנו חדר. אחרי שגרנו שם שנה-שנתיים עברנו לבת ים. למדתי בבית ספר "הראשונים" בבת ים הייתי פעיל בשבט צופים בשם דן, אני גייסתי גם את אמא שלי ויצאנו לכל מיני פעיליות בגי'מבורי אז קראו לזה גי'מבורי והפעיליות שם היו מעניינות.
כשהתבגרתי אני וחברים שלי היינו אוהבים ללכת למועדונים ולמסיבות בבית ושם פגשתי את אשתי רימונה. אני ורימונה התחתנו אחרי מלחמת ששת הימים בשנת 1968, כיום יש לי שלושה ילדים וחמש נכדות. 
אני ואשתי רימונה

 אני ואשתי רימונה
 
התגייסתי לצבא בשנת 1958 והשתחררתי בשנת 1960. הייתי בשלוש מלחמות: מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור ומלחמת לבנון. במלחמת ששת הימים הייתי בצבא חודש אחרי המלחמה והמשכתי למילואים בתעלת סואץ. במלחמת יום כיפור הייתי שישה חודשים אחרי המלחמה, במילואים שירתי בתעלה ועברתי לצד השני של התעלה שישה חודשים רצופים. במלחמת ששת הימים התחושה שלי הייתה פחות או יותר בסדר בגלל שהרגשנו שאנחנו ניצחנו, אבל במלחמת יום כיפור התחושה שלי הייתה קשה מאוד והרגשנו שאנחנו מפסידים את המלחמה הזאת.   
 

אני בצבא

אני בצבא
היום אני גמלאי בן 74 וחצי. מעביר את הזמן בספורט ובשחייה והולך למועדון השקמה. אני מתעניין בספורט בכלל ובכדורסל בפרט. אני אוהד את קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב וצופה בטלוויזיה באופן קבוע במשחקים שלהם. 

מילון

ג'ימבורי
מקום שיש בו פעילויות של הצופים כמו בישולים ומשחקים

ציטוטים

”אני רוצה ללמוד במחשב כמה שיותר מיומנויות ולהעניק לצעירים הרגשה של שייכות!“

הקשר הרב דורי