מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיים של התנדבות

יעקוב ועידן בטקס הסיום
יעקוב אברך בעת התנדבות
על חיים של התנדבות ונתינה ללא משוא.

הנתינה לזולת הינה אבן דרך ומשאב יקר בחיי האישיים וקו מנחה בעיסוקיי מאז ומתמיד.

…איזהו עשיר?… השמח בחלקו! אבי מורי משה יוסף אברך ז"ל הטמיע בי את הפתגם המלא תוכן ומשמעות זה

שמח בחלקו (יש אומרים אדם המאושר ומסתפק במה שיש לו וטוב לו בזה ואינו מסתכל על הדשא… הירוק יותר…) והמשמעות המילולית הינה שעל האדם לחוש כעשיר ומסתפק במה שיש. סבא היה אומר בחלקו בנותנו משלו לזולת זה העשיר! מי שמחלק משלו.

שמח יותר הנותן מהמקבל. המילה נתן אפשר לקוראה מהסוף להתחלה מ-2 צדדיו נהנים. אין לתאר את ההנאה שיש למי שעוזר ומסייע לכל מבקש. בעצה טובה בסיוע מול הרשויות לאלו שאינם יודעים מהם זכויותיהם ובעזרה ממשית בכסף במזון ובלבוש. כך מאז ועד היום הנני פעיל ונוטל חלק במבצעי התנדבות ונתינה.

תעודת זהות/ תחנות בחיי

את ילדותי עשיתי בעיר ת"א אבא איש משרד הביטחון ואמא בוגרת תלפיות עסקה בחינוך ובגן ילדים פרטי שהפעילה בביתנו ומכאן בבגרותי הכיוון היה ברור "היתד נתקע".

צה"ל וההוראה

סיימתי סמינר למורים השתלמתי בוינגייט חנ"ג (חינוך גופני)באוניברסיטה העברית קורסי חינוך גופני ובאוניברסיטת ת"א קורסי ניהול השתלמתי בקורסים אקדמאים למנהלים וכן עסקתי בהוראה ובניהול עשרות שנים במספר מוסדות במגוון מקצועות: אומנות, צילום, ציור, מלאכה, והוראה כללית. לא הספקתי לחפש עיסוק בצאתי לגמלאות מאחר וביצעתי התנדבויות רבות במקביל לעבודתי.

תמונה 1

טקס הענקת מגן למתנדבים

הקן המשפחתי

אני אב לשלוש בנות ו-10 נכדים. אשתי חנה ואני פתחנו את הלב הבית והמשפחה ושמחנו ללוות כמעין אימוץ ילד חיתנו אותו עם בת שכונתנו וכיום הינו בעל משפחה מדהים שומר תורה ומצוות חרוץ ומצליח ולו 8 ילדים! (…נכדים…) שלישיה תאומים ובודדים.
 
תמונה 2

 עידן ירקוני – נכדו של יעקוב אברך

התנדבתי כמשקיף תנועה כחבר תורם בבנק הדם. כראש צוות בעת מלחמת המפרץ בהנחיית השר זבולון במתן סיוע לנפגעי הטילים בשכונת התקווה. הייתי מעורב מאוד בחיי הקהילה בגבעתיים יו"ר הנהלת העמותה ויו"ר בוועדות השונות. משתדל לסייע למשפחות נזקקות במזון , ותיקונים לאורך השנה ובמיוחד לקראת ראש השנה ופסח.

אני מתנדב ותיק ופעיל באופן שוטף מידי שבוע במשטרת ישראל ביחידת הית"מ (יחידת תנועה) בוגר קורסים להכשרת שוטרים מתנדבים ואיש סגל ההדרכה באג"ם מרחב דן. קצין בקרה ומשמעת בקורסים. כמובן בהתנדבות אני משרת פעיל בצה"ל למרות גילי.

השתתפתי במלחמות ובמבצעים במשך עשרות שנים. כאשר סיימתי את שרות המילואים כנדרש וכחוק. חתמתי על המשך התנדבות ושירות ומשמש כיום כמפקד מחנה נפת שפלה בפיקוד העורף וקצין ניהול בקורסים בבה"ד 16 של פיקוד העורף ענף מפקדים. נבחרתי כחייל מצטיין מטעם האלוף (בגיל 56) ופעם נוספת חייל מצטיין של מחוז מרכז. בשנה זו נבחר הצוות שלי כמתנדבים מצטיינים וקיבלנו את מגן ר"ג לשנת 2015. כ"כ נבחרתי נבחרתי בשנה זו כאיש השנה של ארגון ליונס גבעתיים והטקס יתקיים באפריל שנה זו.

המסר שלי הינו מופנה לדור הצעיר. משתלם לתרום לתת להעניק הכל מרוויחים ללא תמורה וחשבון.

במהלך שנה זו נתבשרתי כי נפת שפלה בה אני מתפקד כמפקד המחנה זכתה כנפה מצטיינת בפיקוד. במהלך חודש אדר נתבשרתי כי נבחרתי לאיש השנה של מועדון ליונס.

תמונה 3

יעקוב אברך בטקס "איש השנה" של מועדון ליונס

סיכום

עידן נחשף במהלך חודשי הפעילות המשותפת לתחנות חיי.

עידן הבין והפנים את הפן החיוני של "לגעת" בנושא הנתינה וההתנדבות כפי שנוכח לשמוע לראות ולהכיר ממני.

כמה טוב מושפע עלינו כאשר נוטלים אנו חלק פעיל ומעשי בתמיכה בזולת בנתינה ובתרומה לקהילה, בכל דרך אפשרית.

לעיתים מכירה ומוקירה "המערכת" את הנתינה לזולת ומביאה לתודעת הציבור ע"י בחירת האדם הראוי אם בטקס, בתעודת הערכה או במילה טובה כפי שזה עתה צויינתי במעמד מרגש של אירוע בנוכחות משפחתי, חברים ונכבדים, מצ"ב כתבה שפורסמה זה עתה בשבועון יוני 2016 גיליון 12 עמ' 18 בגבעתיים.

תמונה 4

הכתבה שפורסמה בגבעתיים
 
העשרה:
מלחמת המפרץ, הידועה גם כמלחמת המפרץ הראשונה (על-מנת להפריד אותה ממלחמת עיראק המכונה לעתים גם מלחמת המפרץ השנייה), כמבצע סופת מדבר, וכאם כל המלחמות בפי מנהיג עיראק באותה תקופה, סדאם חוסיין, היא מלחמה שהתרחשה מ-2 באוגוסט 1990 ועד 28 בפברואר 1991 (מבצע סופה במדבר עצמו החל ב-17 בינואר 1991), ובמהלכה הוקמה, ברשות האומות המאוחדות, קואליציה בראשות ארצות הברית על מנת לתקוף את עיראק בתגובה לפלישתה לכווית.(ויקיפדיה)
 
תשע"ו    2016

מילון

מכללת וינגיט
המכללה האקדמית בוינגייט היא מוסד מוכר להשכלה גבוהה, הנמצא במתחם מכון וינגייט. הלימודים במכללה מקנים הכשרה אקדמית המשולבת בהכשרות מקצועיות בתחומי התנועה, האימון, השיקום, הספורט וההוראה בחינוך גופני.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”אין לתאר את ההנאה שיש למי שעוזר ומסייע לכל מבקש.“

הקשר הרב דורי