מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייו של סבא אלכס

סבא אלכס בשנות ה20-30 שנה שלו
סבא אלכס בשנות ה10 לחיו
עוד על סבא.......

לסבא שלי קוראים אלכס, שם קיצור סשה. קראו לו כך על שם אח של אבא שלו שקראו לו סמואיל שנהרג בזמן המלחמה.

סבא נולד באוקראינה בעיר קונוטוף. לסבא היה אח גדול שקוראים לו רומן.

כשסבא היה בין שנתיים הם עברו לעיר קריווי רוג. היה להם בית גדול עם 3 חדרים. בחדר אחד הייתה משפחה אחרת ובשני החדרים גרה המשפחה של סבא. המטבח, השירותים והאמבטיה היו משותפים. המשפחות היו מאוד מחוברות ותמיד חגגו את החגים ביחד. סבא שלי היה ילד שובב , הוא אהב לשחק כדורגל , בקיץ היה שוחה בנחל, אהב לטפס על עצים ולקטוף פירות. אחרי כיתה ח' הוא הלך ללמוד במכללה וקיבל מקצוע חשמלאי.

אחריי שסיים מכללה הוא קיבל עבודה במכרה פחם בדנבס ומשם לקחו אותו לצבא. סבא שירת בחייל הים, בים השחור בסירה צבאית והוא ביקר הרבה מדינות ואחרי שלוש שנים חזר הביתה. בתיאטרון הכיר את אשתו לעתיד . הוא התקבל לעבודה במכרה כמעט 1 ק"מ מתחת לאדמה ובמקביל התחיל ללמוד באוניברסיטה פתוחה. סבא שלי עבד ביום ולמד בערב. נולדו להם 2 ילדים. בהתחלה סבא וסבתא גרו עם ההורים ואחר כך קיבלו דירה חדשה. בבית היה חדר אחד ומטבח מאוד קטן. היה מאוד קשה, אבל הם ידעו שיהיה יותר טוב.

%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%aa-%d7%a9%d7%95%d7%a8%d7%a9%d7%99%d7%9d

 

אחרי 15 שנים שעבד במכרות הוא עבר לעבוד באוניברסיטה כמנהל מעבדה. הם קנו מכונית ונסעו לראות נופים ולים וגם לבקר קרובי משפחה שגרו בערים אחרים. הבית שלהם היה תמיד פתוח לחברים ולקרובי משפחה כשאמא שלי התחתנה היא הגיע לארץ ישראל וכשאמא שלי נכנסה להריון הם התקשרו לסבא וסבתא ואמרו שהם צריכים עזרה. סבא וסבתא חיכו עד שבנם הקטן יסיים בית ספר והם גם עלו לארץ ישראל. בישראל סבתא עזרה לאמא לגדל אותנו וסבא עבד הרבה עד שקיבל אישור לעבוד כחשמלאי ועד עכשיו עובד במקצוע .

הזוית האישית

אני למדתי דברים חדשים שאני לא ידעתי על בהא אלכס הוא בן אדם עם היסטוריה ארוכה ומעניינת. אוהבת אותו!!!

מילון

פריבט
שלום

ציטוטים

”תשמרי על עצמך“

הקשר הרב דורי