מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גלילה ציוני מספרת על העליה מאתיופיה

סבתא ואני
סבתא ואני
איך הייתה העלייה לארץ מאתיופיה וההרגשה

הקשר הרב דורי

גלילה ציוני מספרת על עלייתה מאתיופיה לרז בן נתן, שי אהרוניאן

"נולדתי באתיופיה בעיר גונדר בשנת 1952 בהיותי בת שלוש התחלנו את מסענו: אני, אמי, אבי ואחי הקטן שהיה בבטן של אימא שלי. המסע החל מאתיופיה אל סודן. העלייה אל הארץ הייתה עלייה קשה ומפרכת אבל כל הדרך הרגשתי כבר שאני רוצה להגיע ולראות את ארץ ישראל.

מסודן הגענו אל הארץ והתגוררנו באשקלון, שם היינו צריכים לעבוד קשה כדי לפרנס את המשפחה. בשנת 1983 החלטתי לעבור לגור בקצרין אז כבר הייתי בת 31 ובאתי לכאן עם בעלי וילדיי. קצרין כבר הייתה בנויה בחלקה, אבל הייתה לנו עוד עבודה קשה לעשות….

קצרין

"קַצְרִין היא מועצה מקומית במחוז הצפון בישראל, הממוקמת במרכזה של רמת הגולן, בגובה של 300 מטר (היישוב) עד 370 מטר (אזור תעשייה) מעל פני הים. מדרומה של קצרין נמצאת שמורת יער יהודיה. ההחלטה להקים עיר בגולן התקבלה על ידי ממשלתה של גולדה מאיר בשנת 1973. קצרין הוקמה בשנת 1977 על ידי גרעין שהתארגן בשנת 1975 בעידודו וביוזמתו של ועד ישובי הגולן. קצרין נחנכה ב-24 בינואר 1978והוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1979". (ויקיפדיה).

תמונה 1

 

בקצרין של פעם היו דברים שהיו יותר שונים אבל היו גם דברים שהם כמו היום כגון: פעם הישוב היה קטן יותר  היו בו רק כמה שכונות קטנות עם בתים קטנים וחבורה קטנה של אנשים, שכולם בשכונה מכירים את כולם.

המסר שלי בחיים ומה שהחזיק אותי כל הדרך שלי מאתיופיה לארץ ובכל דבר אחר שעשיתי היה תמיד להישאר אופטימית ואף פעם לא לוותר.

הזוית האישית

רז בן נתן, שי אהרוניאן: אנחנו נהנו מאוד מתכנית הקשר הרב דורי גם מהעבודה ביחד וגם מסתם שיחות על ההיסטוריה ודברים שהיו פעם או על ההווה ודברים שיש לנו היום.

מילון

סוור
מילה נרדפת לסבל בן אדם שסוחב דברים, מעביר אותם ממקום למקום

ציטוטים

”מה שהחזיק אותי כל הדרך שלי מאתיופיה לארץ, תמיד להשאר אופטימית ואף פעם לא לוותר.“

הקשר הרב דורי