מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חוויות שהשאירו בי חותם

סבתא והמשפחה בניו יורק
טיול שורשים עם הילדים והנכדה
טבע, ילדים, אהבה

מאוד אהובה על המשפחה, היה לי שיער ארוך ואהבתי מאוד לשיר ולרקוד, אבי עבד אצל חסן מלך מרוקו ואמי עסקה באומנות ומכרה את תוצרתה. להוריי היו הרבה חברים לכן בבית שלנו היה תמיד מאוד שמח, היו משוחחים הרבה על רצונם לעלות ארצה.

אחיי למדו באליאנס, בי"ס צרפתי, והיו בתנועת נוער. שתי האחיות שלי הגדולות עלו ראשונות לארץ ישראל, לקיבוצים אפיקים ועין-גב ואחריהן עלו עוד שתי אחיות עם תנועת נוער.
הוריי ואחיי, אחותי ואני התכוננו לעלות ארצה, אך לצערי אמא שלי נשארה עם אחי כדי לעבור ניתוח והם עלו ארצה שנתיים וחצי אחרינו.
אני אחותי ואבי עלינו ארצה בשנת 1951, היינו שלושה חודשים בראש פינה ולאחר מכן האחות מקיבוץ עין-גב הכניסה אותנו לקיבוץ. נהניתי מאוד בקיבוץ, יצאנו הרבה לטיולים בשבתות, לפעמים שטנו בספינה לטבריה ובאביב עלינו להר סוסיתא לראות את הפריחה הנהדרת. בקיבוץ יצאנו הרבה לים והייתה לנו פינת חי ליד הכיתה. בשעה ארבע הייתי יוצאת לבקר את ההורים ואבא שלי סיפר לי המון סיפורים מרגשים מאוד ואמי הכינה לי מאפים עם ממתקים.
בקיבוץ היו אירועים ומופעים בחגים, ובכל שנה היה פסטיבל מחול ארצי, משם רכשתי את האהבה שלי לשירה הישראלית ולריקודי-עם.
בשנת 1956 עזבנו את הקיבוץ. הוריי עברו למעברת "מחנה ישראל" ליד שדה התעופה, נתנו להורים שלי שטח  אדמה של דונם, שם אבא יצר גינה נהדרת, והיו לו עזים ומאה יונים, תרנגולות וברווזים, משק קטן ונפלא. אני עברתי לגור אצל אחותי בתל אביב כשנה וחצי, לאחר מכן הצטרפתי להוריי שם למדתי עד כיתה ח', הייתי במקהלה של בית הספר, אהבתי מאוד לשיר.
בשנת 1960 עברנו לבת-ים, שם סיימתי את לימודיי, ולאחר מכן עבדתי בסולל בונה. בשנת 1970 נישאתי ליוסי בן אליעזר, שנולד בירושלים ועבד במשרד ההסברה, עברתי לגור בירושלים ושם נולדה לי הבת מירב ב- 27/07/71.
אני עבדתי בהנהלת חשבונות אצל קבלנים שבנו את בית הנשיא ועוד שכונות בירושלים. בשנת 1973 עברנו לגור בראשון לציון. יוסי התחיל לעבוד בפקולטה לחקלאות ברחובות, ולאחר תקופה קצרה בה עבדתי בתל אביב, חזרתי לעבוד בסולל בונה בראשון לציון.
ב-3 ליולי 1975 נולד לנו נועם, האבא של דולב, הנכד היקר שלי. המשכתי לעבוד בסולל-בונה. ב14/04/1981 נולד לנו ערן, שכעת יש לו בן ובת, למירב הבת הבכורה שלי יש בת ובן, ולנועם יש את דולב ובועז שגרים בבן שמן.
לפני חמש שנים נועם עם המשפחה שלו עברו לגור בנו יורק, נועם עשה שם את הפוסט דוקטורט שלו, היום הוא פרופסור בחקר המוח. לפני שנה וחצי הם חזרו לבן-שמן, ואז דולב התחיל ללמוד בבית ספר בן שמן.
כל חיי ליוו אותי הסיפורים שאבי סיפר לי בילדות, שהיה בהם מסר חזק של מוסר השכל לערכים, כמו אהבת הזולת, יושר, נתינה, חריצות וצניעות, הסיפורים היו מאוד מעניינים ומרתקים. על ערכים אלה שמרתי באדיקות, לכן לשמחתי ילדי אימצו את זה ממני, עם כל הצניעות.

מילון

רבאט
העיר בה נולדה סבתא. עיר הבירה של מרוקו, עיר עתיקה בת יותר מ-2,500 שנה

ציטוטים

”ואהבת לרעך כמוך“

הקשר הרב דורי