מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

צירי לידה במטוס בדרך לישראל

נועם וסבתא מרים מתעדות את הסיפור
סבתא מרים ונועם בתכנית הקשר הרב דורי
ארגנו אמבולנס ליד נחיתת המטוס

בשנות החמישים היה בפרס מלך שאהב את היהודים והתיר להם לעלות לארץ אחרי קום המדינה. הורי מירזא וסולטנה שר שלום ביחד עם שני בנותיהן התאומות מרים ואסתר ואמא של אבא החליטו לעלות לישראל. עלי לציין שאמא הייתה בהריון בערך בחודש חמישי ואז הגיעו מהסוכנות היהודית ואמרו להורים להזדרז ולהגיע לעיר הבירה טהרן ולהתארגן לטיסה לארץ וכך הגענו לטהרן , ואז ממשלת אירן החליטה לגייס את סבא מירזא, הטיסה לא הגיעה בזמן ובנתיים גרנו בבית כנסת בטהרן ונאלצנו לאכול מהכספים שהיו לנו .

כשלאמא מלאו כבר תשעה חודשי הריון ומועד הלידה קרב, החליטו מארגני הטיסה שעלינו לעלות למטוס, שעה לפני הגעה לישראל אמא קיבלה צירי לידה והדיילים במטוס פינו את הגברים לצד אחד ואת הנשים לצד וחיכו ללידה, וכמו כן הודיעו בקשר לשדה התעופה בישראל שיש להם יולדת במטוס וכך בישראל ארגנו אמבולנס ליד נחיתת המטוס.

הגענו לישראל כשאמא בצירים חזקים וישר מהמטוס פינו אותה לבית חולים צריפין. הילדות מרים ואסתר שהיו בנות שנתיים נשארו עם הסבתא רבתא. סבא מירזא היה בצבא. אמא סולטנה הגיעה לבית חולים וילדה אבל לא הבינה את השפה כשאמרו לה שילדה בת. כשהביאו לה את התינוקת להנקה, אמא סולטנה פתחה את הסמרטוט שהילדה הייתה עטופה בו וגילתה שיש לה בת ולא בן.

בינתיים סבתא רבתא עם שתי הבנות הועברו במשאית למעברה ואמא יצאה מבית חולים אחרי שלושה ימים עם התינוקת החדשה שקוראים לה רחל.

אבא מירזא הגיע לארץ אחרי חודש. הוא הצליח לעלות לארץ בעזרת פליטה שהגיעה מעירק ורשמה את אבא מירזא כבנה. בישראל הם נפרדו ואבא מירזא הלך לחפש את משפחתו ומצא אותם במעברה גרים באוהל ליד פתח תקווה.

הזוית האישית

נהנתי מאוד להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי

מילון

סמרטוט
חלקי בגד ישן בשימוש משני

ציטוטים

”הגיעו מהסוכנות היהודית ואמרו להורים להזדרז ולהגיע לעיר הבירה טהרן “

הקשר הרב דורי