מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זכרונות ילדותי מבאר יעקב

הסבתא הכי טובה בעולם!
חוה שמש בצעירותה
סיפור ילדותה של חוה שמש

שמי חוה, השם שלי לקוח מן התנ"ך.אנשים שאהבו אותי כינו אותי חוהל'ה. בנעורי שם המשפחה שלי היה פלאוט והוא שונה לשם  שמש בעקבות נישואי בשנת 1959. נולדתי בקיבוץ רמת רחל בירושלים, בשנת 1937.אני בת בכורה להורי. אחי עמוס בן 76, אני גדולה ממנו בשנתיים. תמיד שמרתי על אחי.

גדלתי בבאר יעקב. גרנו בחדר אחד שבו ישנו כולם. ליד ביתי היה בית כנסת, בית ספר, יער קטן וצרכנייה. זכור לי שהורי נתנו לי בובת סמרטוטים, אך היא אינה קיימת עוד. בילדותי אהבתי לשמוע שירים, שיר אהוב עלי במיוחד היה "כלניות".

למדתי בגן ילדים בבאר יעקב, אך אין לי כל זיכרונות מתקופה זו. אחר כן עברתי לבית הספר היסודי "מזרחי". אני זוכרת את מנהל בית הספר והמורים שלימדו אותי.בתיכון למדתי ב"כפר הירוק" במשך שנתיים ואח"כ המשכתי לבית ספר לאחיות. הכפר הירוק היה פנימייה שבה גם למדנו וגם עבדנו. אני עבדתי ברפת, בחליבת פרות.

מקום העבודה הראשון שלי היה קטיף תפוזים ואשכוליות. עבדתי גם בחלוקת קרח. נהניתי מאוד בעבודה כי בתור ילדה נהניתי להרוויח כסף. שירתתי בצבא בחיל הרפואה בתור חובשת. השתתפתי במלחמת סיני והכי הייתי שמחה היה ביום שניצחנו.

היום הכי שמח היה בסיום מלחמת השחרור, ביום שבו התחלנו להקים את מדינת ישראל. בעלי, שנלחם במלחמת ששת הימים, לקח חלק בהקמת המדינה.

בילדותי הייתי חברה בתנועת הנוער העובד. אהבתי להיות בתנועה כי היינו חברה מגובשת מאוד. היום אני אוהבת מאוד לפתור תשבצים.

הזוית האישית

חפץ יקר שעבר במשפחה שלנו, זו טלית בת 190 שנה שהיתה שייכת לסבא רבא-רבא של חוה.

מילון

צרכנייה
חנות של אגודה שיתופית (קואופרטיב) המוכרת מצרכים, מזון ומוצרים נוספים לשמוש ביתי, במתח רוחים נמוך ולחברי האגודה בלבד.

ציטוטים

”החיים הם התוצאה של כל הבחירות שלך“

הקשר הרב דורי