מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"והבאתי אתכם אל ארץ הכרמל לאכול פריה וטובה" (ירמיהו, ב)

אני ונכדתי המתוקה
"ההר הירוק כל ימות השנה"
חיפה, הכרמל ואני

נולדתי בחיפה בי"ב ניסן תש"ה 26.03.1945 להורי: שושנה ויעקב גולדברג. אבי יעקב-אהרון נולד בעיר קראשניק בפולין בשנת 1912, ואמי שושנה ששם הכינוי שלה היה "רייזילה" נולדה בעיר אופטוב בשנת 1912.
בשנת 1936 הם הצליחו לעלות מפולין לארץ ישראל לאחר ששילמו את כל כספם כדי לקבל רישיון עליה לארץ וכך הצליחו להינצל מהשואה. משפחתם התנגדה שיעלו לארץ ישראל כי בארץ היו פרעות נגד היהודים ע"י הערבים. כל משפחתם נספתה בשואה וניצלו רק 2 משפחות שעלו אח"כ לארץ. אבי עזר להם להתאקלם בדיור ועבודה.
 
יש לי 2 אחים: יואל וחיים. הייתי הקטנה והמפונקת. הורי דיברו עברית ולפעמים יידיש כדי שאנחנו הילדים לא נבין;)
 
הייתי בגן ילדים "הגן של שושנה". ביסודי למדתי בבית ספר עציון לבנות בחיפה, בתיכון למדתי בתיכון עירוני ו', אח"כ המשכתי בסמינר לגננות ולמורות בחיפה, כאשר גמרתי את הסמינר עבדתי כגננת בעיירת הפיתוח מגדל העמק ליד נצרת שבו התיישבו עולים חדשים שבאו מארצות ערב. יום יום הייתי נוסעת מחיפה למגדל העמק.
 
בכ"ב שבט תשכ"ט 10.02.1969 התחתנתי עם בעלי ישראל פפקין בחיפה באולמי כרמל. לאחר הנישואים עברתי לגור בתל אביב ונולדו לי 2 בנים ובת: צביקה, דורון ורונית.
 
לאחר מגורים של 10 שנים בתל אביב בעקבות העבודה של בעלי שהיה סגן מנהל אגף הכספים בחברת שופרסל שמשרדיה היו בפתח תקווה, עברנו לגור בפתח תקווה ברחוב רחל המשוררת. עבדתי כגננת מחליפה את הגננות הקבועות שיצאו יום בשבוע ללימודים. עבדתי במספר גנים ונושא הלימודים שעברתי היה ספורי תורה או פתגמים. לפני 5 שנים עברנו לגור בכפר גנים בפתח תקווה. כיום אני בפנסיה, הולכת לחוגים, לומדת בתוכנית ברוקדייל בבר אילן ונהנית מהנכדים המתוקים שלי!:)
 
תמונה 1
 
מורה מובילה: שירה רביתשע"ו, 2016

מילון

הר הכרמל
הַכַּרְמֶל הוא שלוחת הרים צפונית-מערבית של השומרון המשתרעת עד למפרץ חיפה ומתנשאת לגובה מרבי של 546 מטר מעל פני הים. יש המשערים כי מקור השם הוא מהצירוף "כרם־אל" - כרמו של האל, מכיוון שהיה עשיר בכרמים ועצי פרי.

ציטוטים

”עיר מרהיבת עין שכנה על שפת הים בעל הגון הכחול עמוק“

הקשר הרב דורי