מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ואף על פי כן הכל אפשרי

סבא ואני בסיור בבית התפוצות
סבא בצעירותו
סיפור חייו של סבא יעקב בצל מחלת הפוליו

סבא שלי נולד במעברת אגרובנק שבישראל בשנת 1953 והוא בן הזקונים של הוריו ננה טובה ז"ל וברוך ז"ל ולו 13 אחים ומתוכם 4 בנות גוליה, עליזה, אסתר ז"ל ויהודית ז"ל.

בגיל שלוש סבא שלי חלה במחלת הפוליו. הפוליו זו מחלת שיתוק ילדים.

"שיתוק ילדים (פוליומייליטיס, Poliomyelitis) היא מחלה של מערכת העצבים, הנגרמת על ידי נגיף הפוליו. המחלה מועברת מאדם לאדם, בעיקר באמצעות מחזור צואה-פה. הסימפטומים של המחלה לא מופיעים אצל כ-90% מהחולים בה, אולם אם הנגיף חודר למחזור הדם החולים עשויים לסבול ממגוון רחב של סימפטומים. בכאחוז אחד מההידבקויות חודר הנגיף למערכת העצבים המרכזית, פוגע בנוירונים מוטוריים, וגורם לחולשה ולשיתוק רפה חד". (ויקיפדיה)

מחלה זו מלווה אותו לכל חייו. בגיל חמש עבר ממעברת אגרובנק לגבעת אולגה. בגיל 6 התחיל ללמוד בבית הספר שילה שבגבעת אולגה. בגיל 18 שירת בצבא בתור חובש כללי בכל בתי החולים והבסיסים בצבא ובחיל האויר ובכל מיני בסיסים. עם סיום השרות הצבאי התחיל לעבוד במפעלי נייר שבחדרה. בגיל 26 עבד בשער מנשה, לאחר שנה החל לעבוד בחברת החשמל.

בגיל 28 הכיר את סבתי אוסנת והם התחתנו. לאחר שנה סבתא שלי הייתה בהריון ואמא שלי אושרית נולדה. שנה לאחר מכן נולד דוד שלי ברוך ושנה לאחר מכן נולד דוד משה והוא הבן זקונים…לאחר כמה שנים סבי וסבתי התגרשו. סבי גידל את אמא שלי ואחיה בעזרתה של סבתא ננה. זה לא היה קל ופשוט אבל סבא לא ויתר על ילדיו ותמיד היה שם בשבילם.

עברו השנים… וסבא החל לעבוד בעיריית חדרה עד היום הוא עובד שם.

במהלך השנים אמי התחתנה והפכה את סבא לסב בפעם הראשונה בחייו יש לו ארבעה נכדים ויהיו עוד בהמשך…

סבא אדם שמח אפילו שבחיו עבר מסע לא קל התגבר ותמיד הסתכל על הצד החיובי של הדברים. סבא יעקב אדם בעל תחביבים רבים כגון: סבא אוהב לרכוב על אופניים, אוהב לשחות ובעיקר אוהב ספורט ולא מתייחס למגבלה שיש לו. סבא דואג לפנק אותנו בכל דרך אפשרית תמיד מבקר ומתעניין בכל מה שאנחנו עושים. הוא חלק בלתי ניפרד מחיינו. הוא מטייל איתנו, מצחיק אותנו וכמובן גם קונה לנו כמעט הכל, סבא מפנק המון.

הזוית האישית

מיכל: יש לי סבא מדהים שתמיד שמח ומאושר. אנחנו מאחלים לו שתמיד יהיה בריא ויישאר הסבא הכי טוב בעולם!

מילון

מעברת אגרובנק
הייתה אחת משלוש המעברות שהוקמו בחדרה בימי העלייה ההמונית. בשנת 1961 פורקה המעברה ואחרוני תושביה הועברו לחדרה.

ציטוטים

”למדתי שתמיד אפשר להצליח. צריך להיות חזקים, לדעת מה המטרה והכל מסתדר.“

הקשר הרב דורי