מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התנדבות כדרך חיים

מיקי ותלמידי ח' 6
מיקי וחבורת הזמר
קורות חיי בראי ההתנדבות

הנושא שבחרתי לספר עליו, הוא נושא ההתנדבות,  כשהמוטו הוא שמי שמתנדב תורם לחברה, אבל תורם לא פחות לעצמו.
סבי אליעזר שטיינשניידר , הבין בתחילת שנות ה- 30, עם עליית הנאצים לשלטון בגרמניה, שהמצב בגרמניה הולך ונעשה רע, והחליט לברוח לארץ ישראל, שהייתה אז תחת המנדט הבריטי. הוא הגיע, תוך מעבר ברומניה, טורקיה ולבנון, לישראל אל "שכונת עולי גרמניה", שתיקרא בהמשך קריית ביאליק.
בשנת 1936 העלה סבי את סבתי, אימי ודודי. במקביל הגיע לכאן גם אבי לבדו. בגיל 16 לערך כשגדלתי, החלטתי, שכמו שסבי עשה כדי שאוכל לחיות כאן, אני אתרום למקום כדי שגם נכדי ייהנו לחיות פה.
 
לנושאי ההתנדבות נחשפתי למעשה מהבית. אימי התנדבה למערך החירום העירוני, ועברה קורס עזרה ראשונה, ואבי היה חבר בוועדה הטכנית של הקריה, וכן היה מחזיק תיק דלק במערך החירום בעיר. התחלתי את התנדבותי בגיל 15 לערך, כשהדרכתי בסניף " מכבי צעיר " בעיר, ובהמשך ריכזתי את הסניף במשך שנים, גם לאחר נישואי. בצעירותי, הייתי מראשוני שחייני מכבי קרית ביאליק, והייתי ממקימי ענף הכדוריד באזור ובקריה.
 
תמונה 1 
כשהתבגרתי והשתחררתי מצה"ל לאחר מלחמת יום הכיפורים, העזתי להקים גוף ציבורי בשם "ביאליק שלנו" והתמודדתי על מקום בעירייה, כדי לתרום לאיכות החיים בה. בפעם הראשונה נכשלתי, אבל לאחר מלחמת לבנון הראשונה, התמודדתי שוב. הצלחתי יחד עם חברי הצעירים להיכלל במועצת העיר. במשך 5 שנים כיהנתי כסגן ראש העיר, רוב הזמן בהתנדבות ולאחר מכן במשך 15 שנים חבר מועצת העיר בהתנדבות כמובן. במקביל, לפעילותי ההתנדבותית במועצת העיר ולעבודתי, הקמתי עם אחרים מקהלה וחבורת זמר, שפעלו בקריה במשך
כ – 15 שנים. הייתי חבר בהנהלת המתנ"ס ועשיתי ככל יכולתי לקידום נושאי התרבות והספורט בעיר. בין השאר הקמתי ואימנתי את מכבי קרית ביאליק בכדוריד, הייתי מזכיר אגודת הספורט של מכבי קרית ביאליק  וניהלתי במשך שנה את קבוצת הכדורגל של האגודה.
 
בחמש עשרה השנים האחרונות, אני משמש בהתנדבות ראש מטה מל"ח – משק לשעת חירום – בעיר, במסגרת זו אנחנו מנסים לארגן את העיר כך שתוכל לפעול, באופן שוטף ככל הניתן לרווחת התושבים, גם במקרה של מלחמה, רעידת אדמה או כל אסון אחר חלילה.
 
לאחר הפסקה של מספר שנים, מזה כעשור חזרתי לשיר בחבורת הזמר "הקול פתוח " שמייצגת את העיר במפגשי חבורות זמר בארץ ובפסטיבלים בחו"ל וכן לאחר שניהול התרבות בעיר חזר לחברת המת"נסים, חזרתי לשמש כחבר בהנהלת המתנ"ס המקומי.
 
הפעילות ההתנדבותית, מאפשרת לי להגשים חלומות, ואין סיפוק גדול יותר מכך. אני רואה בהתנדבות חשיבות רבה, הן להתפתחות העיר  והן להתפתחותי האישית, שכן כפי שכבר ציינתי, מי שמתנדב ותורם לחברה – תורם בעקיפין ובמישרין גם לעצמו.
תשע"ו 

מילון

מל"ח
משק לשעת חירום

ציטוטים

”מי שמתנדב תורם לחברה, אבל תורם לא פחות לעצמו!“

הקשר הרב דורי