מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התנגדו לחלל את השבת…

דורון וסבתא בתכנית
דורון וסבתא בבית התפוצות
סיפור חיים

נולדתי ברומניה כילדה ראשונה, בעירה וישו, אחרי השואה. גדלתי ברומניה עד גיל 15 ואז עלינו ארצה בשנת 1961.
 
אמי ז"ל הייתה ניצולת שואה (ראה תמונה מצ"ב ) הודות להישרדותה יש לנו משפחה ..הורי ז"ל גרו בחיפה ולידם אחי זאב. הם התפרנסו ממכולת שכונתית שניהלו. בזכותה של אימי, משפחתנו צמחה ואנחנו מתפללים שנזכה לשנים רבות בבריאות טובה ונחת רב.
 
תמונה 1
תמונה 2
 
ילדותי בקרב גויים
חיינו עם כל מני מגבלות, כמו למשל, דרישה להגיע לבית ספר בשבת ובחגים. בגלל התנגדותנו לחלל את השבת היו מורידים לנו ציונים או מזמינים את ההורים לשיחה בבית ספר. נוסף ללימודי חול, השתתפנו בלימודי קודש אצל הרב המקומי. את הבנות  לימדה בתו  של הרב. בעקבות בקשתינו לעלות לארץ, היו גם בעיות פרנסה וקושי רב. לשמחתנו קיבלנו את האישור לצאת מרומניה. ארזנו חלק קטן ,בעיקר בגדים ויצאנו לדרך ברכבת עד לוינה משם לונציה וההמשך היה באוניה עד לחיפה בעזרת בני משפחה דודה מצד אבי ואחות של אימי הורי בנו לאט לאט את חיינו בארץ.
 
היו קשיים בלימוד השפה, הפרנסה, תודה לאל הצלחנו לבנות את חיינו החדשים בארץ שכל כך רצינו לחיות בה. אחי זאב הצעיר ממני, למד בישיבה בחיפה ואחר כך בקריית שמואל. היות והיה צעיר יותר, התאקלם במהירות .אני למדתי בבית ספר לבנות בעירוני ו' ,בחיפה .אחרי היסודי והחטיבה ,למדתי בכרמל בבית  ספר ללבורנטיים לכימיה .
 
בשנת 1964התחתנתי עם בעלי היקר שלמה ועברתי לרחובות. עבדתי כמנהלת חשבונות במשרד פרטי. בנותי היקרות, נולדו ברחובות . בשנת 1967 נולדה ביתנו הבכורה, רבקה, אמא של דורון, נכדי עמו אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי. בתנו השנייה צביה נולדה בשנת 1969. שתי בנותינו גרות ברחובות יחד עם משפחותיהם ולנו זה אושר רב שהם בקרבתנו.
 
תשע"ו

מילון

נופש
סבתא אומרת את המילה ברומנית

ציטוטים

”תצליח בלימודים“

הקשר הרב דורי