מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השתתפתי במבצע נוקייב

אני וסבא במפגש הראשון
אנדרטת קרב נוקייב
סבי עבד בבית התפוצות

הילדות של סבא והחתונה
 
סבא מיכה נולד בארץ ישראל בשנת 1940 . אביו עלה לארץ בגיל 3. סבא סיים תיכון בגיל 17. בשנת 1959 הוא התגייס לצבא ושירת בגולני. סבא וסבתא הכירו בשנת 1965, והתחתנו בשנת 1966.הילדו הבכור נולד בשנת 1967.אמי נולדה בשנת 1968. מירב נולדה בשנת 1975.
 
העבודה של סבא בבית התפוצות
 
סבא עבד בבית התפוצות בקניות ובמחסן במשך 25 שנים. כשהיינו שם פגש סבא חברים מבית התפוצות בזמן שהוא עבד איתם. סבא ואחותו פנסיונרים מבית התפוצות.
 
החוויות של סבא מהעבר
החוויות של סבא מהעבר כוללות את האהבה שלו לבית הספר "גאולה" בתל אביב. כמו כן הוא היה בגולני בנ"ט, והשתתף במבצע נוקייב בסוריה בשנת 1960. מבצע נו קייב היה מבצע צבאי, פעולת תגמול כמו היום שנכנסים לאויב ויורים בהם. המבצע קרוי גם "מבצע סנונית", פעולה משולבת של כוחות נגד כפרים ומוצבים סורים ברמת הגולן. המבצע נערך בלילה שבין ה- 16 וה- 17 במרץ, 1962. 
המשפחה של סבא
סבא הוא אח השלישי מבין 10 ילדים. הוא גר עם אבא ואמא שלו עד הנישואים. שלו עם סבתא שלי, והם עברו לראשון לציון.
 
הנכדים של סבא
בת דודתי טל היא הבכורה ביותר מבין הנכדים. אחותי ליבר היא השנייה אחרי טל. בן דודי, אחיו של טל, רום, הוא הגדול אחרי ליבר. הנכד הקטן אחרי רום זה אני, ליאב. אחרי יש את הנכדה הקטנה ביותר, בת דודתי ליה, אחות של רום וטל.
 
עלי
 אני ילד בן 11, חי עם אחותי ואמי. אני אוהב את הדודים שלי משני הצדדים ובעיקר את סבא וסבתא שלי מצד אמא. יש לי 5 אחים, כולל אני. אני האח הקטן ביותר. שמות האחים שלי הם: אור, גדעון, מוריה וליבר. אני דוד ל- 5 אחיינים (עוד מעט).

מילון

נ"ט
נגד טנקים

ציטוטים

”הייתי בנ"ט בגולני, והשתתפתי במבצע נוקייב“

הקשר הרב דורי