מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השתתפתי במלחמת ששת הימים

סבא ונכדו איתמר
סבא
הסיפור מספר על השתתפותו של רוג'ר

מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד ליל 10 ביוני 1967 (כ"ו באייר – ב' בסיוון ה'תשכ"ז), בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה.

המלחמה החלה במכה מקדימה ישראלית על חיל האוויר המצרי, לאחר תקופת המתנה מתוחה, שבה נעשו ניסיונות להימנע ממלחמה. במהלך המלחמה כבשה מדינת ישראל שטחים נרחבים בסיני, רצועת עזה, רמת הגולן, יהודה ושומרון ומזרח ירושלים. השטח הכולל שנכבש גדול פי שלושה משטחה של מדינת ישראל לפני המלחמה.

במלחמה זו, הייתי בן 27 קראו לי למילואים להילחם במלחמה שפרצה בפתאומיות, מלחמת ששת הימים. במלחמה זו נלחמתי על ירושלים ועל עצמי בכדי להגן על משפחתי, היה רעיון לכבוש את העיר העתיקה. מה שנקרה מזרח ירושלים ובכך לאחד את העיר. האפשרות נבדקה על ידי מפקדי צה"ל ( צבא ההגנה לישראל ) ואז הוחלט שכן….

תמונה 1

היה חשש מאבדות רבות ונזק רב שעלול להיגרם למוות ולכן בשלב זה הוחלט לכתר את העיר כמה מחבריי נפלו במלחמה אני זוכר שניתנה פקודה להיכנס לעיר העתיקה הגדוד שלי נכנס דרך שער האריות עם טנקים בדקות של נסיעה הגענו עד הר שהבית ואז הודיעו בקר ש"הר הבית בידינו" אני זוכר שהקרב היה קשה היו צלפים ירדנים שפגעו בכוחותינו והיו הרבה היתקלויות עם הצבא הירדני נלחמנו גם בהם בגבורה עד שקיבלו פקודה לסגת לאחור שמאוד אהבתי שלוחמים שלוחמים עושים היסטוריה ובכך שניצחנו במלחמה את הירדנים ולאחר מכן נחתי על זרי דפנה . . . .

הזוית האישית

רוג'ר: "הר הבית בידינו" .

מילון

מילואים
שירות צבאי לאחר השירות הסדיר לשם תגבור הצבא בשגרה או במצב חירום

ציטוטים

” במלחמה הייתי בן 27 קראו לי למילואים להילחם במלחמה שפרצה בפתאומיות , מלחמת ששת הימים“

הקשר הרב דורי