מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השעון של המיוחד של סבא

סבי בבלרוס
ימי ההולדת שלי ושל סבתא רבתא שלי
השעון שסבי הביא לי ליום הולדתי העשירי

במשפחתי עובר בירושה שעון עתיק.

סבא שלי נולד בבלרוס, במינסק, בשנת 1942. סבא שלי לא היה ילד רגיל, הוא למד בגן מיוחד שנשארו בו 24 שעות, כלומר כל היום כל יום ורק בשישי שבת הלכו הביתה. הוא נולד לאם חד הורית בגלל שכל קרוביה של סבתא רבתא שלי נרצחו בשואה. המשפחה של סבתא רבתא שלי הייתה משפחה יהודית שומרת חגים ומצוות, שנהגה ללכת לבית כנסת ולשמור את השבת וכו'…

כאשר סבא שלי היה בן 15 הוא התחיל לעבוד במפעל, בכדי לפרנס את משפחתו. מהמשכורת הראשונה שקיבל הוא קנה לאמו, סבתא רבתא שלי, שעון.

סבתא רבתא שלי נולדה בתאריך 4.8.1904. באופן מקרי, יצא כך שאני נולדתי בתאריך 1.8.2004 מאה שנה ושלושה ימים בדיוק אחריה! כאשר סבתא רבתא שלי נפטרה סבא שלי חרט את תאריך יום הולדתה על השעון.

שבע שנים אחרי מותה של סבתא רבתא שלי, אני נולדתי, כלומר 100 שנים לאחר לידתה של סבתא רבתא. סבא שלי שמח מאוד וחרט על השעון גם את תאריך יום ההולדת שלי.

זהו השעון עם חריטת שני תאריכי יום ההולדת שלי ושל סבתא רבתא שלי

%d7%9b

לפני 3 שנים סבתא רבתא שלי ז"ל, הייתה בת 110 ואני הייתי בת 10. ביום הולדתי העשירי סבא העביר לי את השעון הזה ואמר לי שזה מה שנשאר מכל המשפחה שלו והוא רוצה שהשעון הזה יהיה אצלי ושאני אשמור עליו.

הזוית האישית

דריה: סבא העביר לי את השעון היקר לנו ואמר לי שזה מה שנשאר מכל המשפחה שלו והוא רוצה שהשעון הזה יהיה אצלי ושאני אשמור עליו.

מילון

פלוב
מאכל רוסי של אורז בשר וירקות

ציטוטים

”"תמיד אהבתי להיות צודק אך אף פעם לא הפסקתי לשאול שאלות"“

הקשר הרב דורי