מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השינוי בחיי

חגי מברך את סבתא רחל בטקס
סבא זכריה וסבתא סעדה
האושר שלי הוא המשפחה שהצלחתי להקים בעשר אצבעות

נולדתי בראש העין בשנת 1950.
 
הייתה לי ילדות לא קלה. כיום אני יודעת להעריך את החיים ואת כל מה שיש לי. האושר שלי הוא המשפחה שהצלחתי להקים בעשר אצבעות עם אישי, ישראל.
 
אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, יחד  נכדי חגי. במפגשים ספרתי לחגי סיפורי משפחה ומורשת בחתי לספר הפעם על פרק חיי שהתחיל לאחר שהכרתי את ישראל, בעלי ואחות של אבי (חמותי). באותה עת התחלתי לאהוב את החיים ולשמוח.
 
לישראל סבא של חגי ,נכדי, הייתה משפחה תומכת ומאוחדת. הם קבלו אותי כבת. סבתא סעדה ז"ל וסבא  זכריה, הוריי בעלי, ברחו  מתימן בשנת 1942. הם הגיעו לארץ הקודש לאחר מסע ייסורים לאחר שהייה הזמנית במעברה. מהמעברה עברה המשפחה לגור ברחוב פרץ ברעננה.
 
המעבר מהמעברה לרעננה
היו אלה הבתים הראשונים בעיר הגדולה של היום. בגיל 15 עברתי להתגורר בביתם שברעננה, כי לא היה לי בית. הכרתי את ישראל ולאחר 4 שנים התחתנו.  בכל חג נהגנו להתאסף בבית סעדה וזכריה. סעדה ז"ל הייתה מגישה את מטעמיה. אחד ממטעמיה היו הפיתות המיוחדות והטעימות שהייתה אופה בטאבון ומחלקת לכל המשפחה.  
 
סבתא סעדה ליד הטאבון

סבתא סעדה ליד הטאבון
 
לאחר מכן נהגנו לפצוח בשירי חגים. האווירה הייתה נפלאה וחמימה. התחושה הייתה שמשפחה זה אושר גדול לילדים ולנכדים. במשך שנים בכל מפגש סבא זכריה היה מספר לנו סיפורים: איך הם עלו מתימן? ואת סיפור חתונתו עם סבתא.                                                                                                                                                                                                      
סבתא סעדה אופה פיטוט

סבתא סעדה אופה פיטוט

הם חיו חיים צנועים ולמען המשפחה. 

העשרה
רעננה: "רַעֲנַנָּה היא עיר באזור השרון בישראל, השייכת מבחינה מנהלית למחוז המרכז. היא הוכרזה כעיר בשנת 1982. היא גובלת במזרח עם העיר כפר סבא ובדרום-מערב עם הרצליה. מדרום לרעננה נמצא המושב גבעת חן. שטח השיפוט של רעננה הוא 14,878 דונם. היא הוקמה ב-1922 כמושבה חקלאית, הוכרה כמועצה מקומית ב-1936, והוכרזה כעיר בשנת 1982. העיר חברה בארגון פורום ה-15". ויקיפדיה
 תשע"ו

מילון

רעננה
רַעֲנַנָּה היא עיר באזור השרון בישראל, השייכת מבחינה מנהלית למחוז המרכז. היא הוכרזה כעיר בשנת 1982. היא גובלת במזרח עם העיר כפר סבא ובדרום-מערב עם הרצליה. מדרום לרעננה נמצא המושב גבעת חן. שטח השיפוט של רעננה הוא 14,878 דונם. היא הוקמה ב-1922 כמושבה חקלאית, הוכרה כמועצה מקומית ב-1936, והוכרזה כעיר בשנת 1982. העיר חברה בארגון פורום ה-15.

מעברה
דירות שהתגוררנו כמעבר לדירות הקבע

ציטוטים

”הכוח לחום ואהבה“

”האושר שלי הוא המשפחה שהצלחתי להקים בעשר אצבעות עם אישי, ישראל.“

הקשר הרב דורי