מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקשבה וסובלנות בחיים

בעלי ואני במסיבה בבית ההורים של משפחתי
אני ונכדי
ערך המשפחה בחיי

מקום הולדתי עירק. נולדתי בעירק בשנת 1946. עליתי בגיל ארבע, בשנת 1951  לארץ,  יחד עם הוריי.  בעירק אבי עבד במשרד ממשלתי ואמי היתה עקרת בית. זכור לי מהחיים בעירק, שגרנו בבית גדול. אני ושאר האחים טיילנו בסופי שבוע יחד. לאחר תקופהה התחלנו להרגיש עויינות מצד השכנים הקרובים.  ואז אבי החליט לעלות לארץ כשאנו משאירים את הכל מאחורינו. טסנו במטוס בלילה והגענו לארץ  ומשם לשער העלייה, לאחר מכן למעברת כפר נחמן ליד העיר רעננה. היו לנו הרבה קשיים- לא היה לנו חשמל וטלפון. לאחר תקופה אבי התחיל לעבוד בחקלאות ואמי הייתה עקרת בית. חלק מהאחים התגוררו  בקיבוץ משמר הנגב.  אני חייתי בבית  ההורים.  גרנו באוהל. בחורף היה מוצף ובקיץ היה חום.  לא היו לי חברים. כאשר הוריי רכשו דירה קטנה ב"נוה עמל"  בהרצלייה , התחלתי ללמוד בבית הספר.

 

img_0247
הבן שלי ערן ואישתו איילת ההורים של ליאור נכדי

 

בצבא לא שירתי, הצהרתי שאני דתייה כי הייתי באמצע לימודים בבית ספר לפקידות.  בעיקר מטעמי דת  לא התגייסתי.  כנערה השתתפתי בתנועת נוער העובד והלומד. בשנת 1968 הכרתי את בעלי אברהם במסיבה ולאחר שנה התחתנו ונולדו לנו שני ילדים: ערן וניב.

 

img_0248
אני ובעלי אברהם

בעלי שרת  בצבא במשך שנים,  כאיש מילואים הוא השתתף ברוב מלחמות ישראל. יש לי שני בנים וששה נכדים. אנחנו נוהגים להפגש  יחד כל המשפחה בימי שישי.  אוכלים ארוחת ערב באווירה משפחתית עם  ערן אבא של ליאור ועדי  ןניב. לניב  יש  ארבעה ילדים אוהד, זיו, הילה ואורי, שהם הנכדים שלנו. חוויה מיוחדת שנחרטה בי היא טיול משפחתי לפני כשנתיים,  בטיול כל המשפחה יחד טסנו לגרמניה היינו ביער השחור ובפארק אירופה ופארק הלגו. לסיום ברצוני להדגיש כי ערך המשפחה הוא חשוב מאוד לקיום שלנו כיהודים בארץ ישראל.

 

הזוית האישית

כאשר סיימתי לספר לנכדי הבנתי עד כמה החיים היו קשים במדינה, אך למדנו להסתגל ולהמשיך הלאה. צריך לגייס הרבה הקשבה וסבלנות בחיים. שמי ליאור, מהסיפור של סבתא למדתי שלא היה טכנולוגיה וחשמל בימים שסבתא הייתה קטנה.

תקוה יונאני תרמה סיפורים נוספים למאגר, לקריאתם לחצו כאן:

סבתא העולה החדשה מעירק 

סבתא תקוה יונאני עולה מעיראק 

מילון

לחן
מנגינה, שיר

ציטוטים

”הדגיש כי ערך המשפחה הוא חשוב מאוד לקיום שלנו כיהודים בארץ ישראל.“

הקשר הרב דורי