מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקושי בעלייה לארץ – אינגה דינבר

אני והנכדה שלי
אני שהייתי בעבודה
הקושי בעליה לארץ בלי לדעת את השפה עם ילד בשנתיים

העלייה
היה לנו כבר את המקום עבודה בתל השומר והתקבלנו אליו כבר שהגענו לארץ נתנו לנו חדר קטן עם מיטות של הסוכנות ששלושה מיטות תפסו את כל החדר, המקלחות והשירותים היו בפינה. אני נשארתי בבית עם מיכה ולא הלכתי לעבודה כדי שהוא יתרגל לסביבה החדשה קודם ואז הלכתי איתו לגן והיה לה די קשה להסתגל וזאת הייתה הדאגה שלי כי הוא גם לא ידע עברית והוא היה בן שנתיים ואז נכנסתי לעשות את הסטאז' רפואה שלי. בסטאז' עוברים בכל המחלקות בבית החולים והבעיה שלי הייתה לא רק השפה גם השמות של התרופות היו שונות. לא היה מי שהדריך אותי והייתי צריכה לעשות תורניות, דיברתי יידיש אנגלית גרמנית צרפתית תלוי מאיפה בא החולה אבל לא דיברתי עברית ואחרי כמה חודשים הרגשתי שאני מבינה מה הולך מסביבי.
אף פעם לא למדתי עברית, ספגי את השפה משמיעה ומהסביבה בלי שלמדתי את השפה.
 
אחרי כמה חודשים ידעתי עברים והתחלתי להבין מה אומרים סביבי, לא היה לי זמן ללמוד כי היה לי משפחה לדאוג לה משפחה כביסה… בתקופה הזאת לא היה לנו פריג'ידרלאט לאט עברתי את המחלקות ובמחלקה הפנימית נשארתי כמה חודשים כדי שמיכה יגדל קודם כי בשביל לקבל הדוקטורט הייתי צריכה לחזור לפריז לעבור בחינות ולעבור את העבודה, זה לקח שלושה חודשים ובזמן הזה מיכה היה עם אלכס ואמא שלו. 
 
מקצוע
בחרתי לעבוד בהרדמה למרות שלא רציתי את זה כי יכלתי לעבוד בכל דבר אחר, עבדתי בהרדמה בגלל מיכה כדי שאני יהיה מסוגלת לקחת אותו מהגן ושלא יחכה בחוץ, כל יתר החלקות עבדו עד שעות מאוחרות וגם אלכס עבד עד שעות מאוחרות אז אני הייתי צריכה לעבוד עד שעות יותר מוקדמות.שאני התחלתי הרדמה המכשור היה מאוד פרימיטיבי לעומת מה שקים היום. זאת הייתה תקופה קשה כי היינו צריכים לעשות תורניות ארוכות משמונה בבוקר עד ארבע ביום למחרת.
 
תשע"ו  

מילון

paix
paix- שלווה בצרפתית

ציטוטים

”הבגד לא עושה את הבן אדם“

הקשר הרב דורי