מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הצמיחה לאחר המשבר

שושנה היום
שושנה וילדיה בצעירותה
כוחה של אמונה,והרצון להישאר חזק למען המשפחה

סיפור תיעוד זה הועלה במסגרת הפעילות של "המרכז הקהילתי פאני קפלן", בבאר שבע. המרכז משלב מגוון רחב ביותר של פרויקטים קהילתיים ביניהם גם את תכנית 'הקשר הרב דורי' המשלבת בין הקשישים והילדים. במסגרת תכנית תהיל"ה, אשר התקיימה השנה תשע"ו, תועדו מקבץ של סיפורים מהחיים. מסר האישי בסיום כל סיפור חיים חותם אותו ומבטא את מסקנתה האישית של כל אחת מן הנשים לגבי מה באמת חשוב בחיים. אוסף סיפורים זה מהווה מעין הצצה חטופה לתוך עולמן העשיר של נשים אמיצות וחזקות. נשים שעברו דרך ארוכה, מהגולה לארץ ישראל, גדלו עם המדינה וגידלו בה ילדים ונכדים לתפארת. הסיפורים לא רק נוגעים ללב, אלא גם מכניסים בו רוח חיה והשראה להתמודדויות מול קשיים ולבחירה בטוב.

רקע

בת 67. עיסוק מרכזי: מזכירה משפטיתאמא ל-2 בנות ו-2 בנים. סבתא ל-5 נכדים ונכדות.גדלה בשכונה ד' ומתגוררת כיום בשכונת רמות בבאר שבע.

מוקדש לזכרו של בני אורן

נגע בי השכולנגע,ועט עלי שחוריםומבעד לרעלהמחייכות עיניישלא ידע הזראת שאותי עבר

נכתב על ידי אמו של אורן

איש לא הכין אותי לבאות…אפילו לא האלוקים שבו נשבעתי כל חיי ואמונתי בו הייתה סמוכה ובטוחה.

זה קרה בתאריך 29/05/98 היום בו קבלתי את הבשורה המרה שבני אורן מצא את מותו בתאונת אופנוע טראגית. רגע בו חשתי איך הקרקע נשמטת מתחת לרגליי ואני נופלת לתוך תהום פעורה. אני. כן אני בתחתית התהום הלא מוארת, המחניקה והמזוויעה, מתקשה לקבל את רוע הגזרה ומתחבטת עם עצמי האם להישאר שם או שמה, בשארית כוחותיי לעלות אט,אט מעל פני התהום. יחלפו להן שנים עד שהרמתי את ראשי והנה השמים כחולים, ראיתי לנגד עיניי את שלושת ילדיי, את נכדיי ובעיקר את ידו של בעלי מושטת אלי בתחינה אני פה בשבילך. "בואי את לא נשארת שם. בטח לא לבד" כמה כוח היה לו לאיש היקר שלי, כמה עוצמה, הרי הוא באותו סטטוס שלי….. ופתאום המילים של השיר "הגברים בוכים בלילה" מקבלות משמעות ולא בכדי.

כן, כן יצאתי מתוך התהום בעזרתם של אנשים טובים שחלקם טיפלו בי ונתנו לי את הכלים, ובעיקר כי רציתי לעזור לעצמי. שלילדיי תהיה אימא שמחה, שלנכדיי תהיה סבתא אהובה ולשוב להיות לבעלי אשת חיקו. בכל אותן השנים שחלפו ואלו שיחלפו ימשיך הכאב לצעוד לצדי כשהעצב נצור בליבי ואהיה תמיד מחייכת.

בעקבות התאונה התנדבתי שנתיים במשטרת התנועה מחוז דרום מפלג הנוער. נפגשתי אחת לשבוע עם הנוער שבצע עבירות תנועה והבאתי את הסיפור האישי שלי.

בשנת 2002 הקמתי יחד עם עוד אם שכולה את עמותת עש"ה (עמותת שכול הכביש) עמותה שכל מטרתה להקים קבוצות תמיכה וחיפוש אחרי מתנדבים כגון: מטפלים ביוגה, ריפוי בריקוד, סדנת צחוק ועוד…. משרד הרווחה בעיריית באר שבע, תומך בעמותה.

בתאריך 22/02/16 פרשתי מתפקידי סגנית יו"ר של העמותה. כי אם אני עדיין פעילה כחברה בעמותה.

אחת לשנה מתקיימת אזכרה בינלאומית להרוגי תאונות הדרכים. באזכרות שמתקיימות אצלנו מידי שנה בשנה ב-16/11 מכבדים אותנו בנוכחותם ראש העיר מר רוביק דינולביץ, הרב יהורים הכהן, ומפקד משטרת התנועה מחוז דרום.

מתוך הספר

מתוך הספר

 

מפגש משפחתי

מפגש משפחתי

 

העשרה- עמותת עש"ה- עמותת שכול הכביש. עמותה שכל מטרתה להקים קבוצות תמיכה וחיפוש אחרי מתנדבים כגון: מטפלים ביוגה, ריפוי בריקוד, סדנת צחוק 

סיפור חיינו , תכנית תהיל"המרכז קהילתי פאני קפלןמובילות דבורה דוד ואסתי זכריהתשע"ו 2016

מילון

עש"ה
עמותת שכול הכביש. עמותה שכל מטרתה להקים קבוצות תמיכה וחיפוש אחרי מתנדבים כגון: מטפלים ביוגה, ריפוי בריקוד, סדנת צחוק ועוד

ציטוטים

”"יצאתי מתוך התהום בעזרתם של אנשים טובים שחלקם טיפלו בי ונתנו לי את הכלים"“

הקשר הרב דורי