מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הצטרפתי לאגודת חובבי הרדיו

אני כחובב רדיו
כך נראינו
עדיין לא היו טרנזיסטורים וכל החלקים היו גדולים והופעלו על ידי זרם חזק

אני יליד הארץ. נולדתי לשני הורים שהגיעו ארצה בתחילת העלייה השלישית, בשנים 1921 – 1923. אמי, זהבה, הגיעה עם קבוצת נערות לירושלים ונרשמה לבית ספר לאחיות "הדסה" בהתמחות לאחות מיילדת. אבי, שמחה, עלה ארצה בשנת 1921, ואחרי שנה של שרות בצפון הארץ עבר לנהלל, לגרעין שהקים כעבור שנתיים את קיבוץ משמר העמק.
באותה  תקופה היו קשיי פרנסה והקיבוץ שלח קבוצות חברים לעבודות בנייה ברחבי בארץ. הקבוצה של אבא שלי  עבדה בבניית בית החולים בעפולה. אחרי שהעבודה הסתיימה נשלחה הקבוצה לעבוד בירושלים. מאחר שהקבוצה הפסיקה להיות חלק מצוות הקיבוץ, אבא עזב והתחיל לעבוד במסגרת ממשלתית. 
 
בשנת 1936, כאשר היו מאורעות – התנכלות הערבים לתושבי ירושלים, עברנו לגור בתל אביב.
 
כאשר התחילה מלחמת העולם השנייה ותל אביב הופצצה על ידי חיל האוויר האיטלקי, עברנו לגור ברמת גן. 
למדתי בבית ספר יהלום רמת גן. מילדותי אהבתי לבנות ולעסוק בעבודות שונות.
הצטרפתי לאגודת חובבי הרדיו. במסגרת זו למדנו את עקרונות החשמל, עקרונות הרדיו, מבנה ותפקיד חלקי הרדיו, בניית מקלטי רדיו פשוטים. כמו כן למדנו להאזין להתקשרויות בין חובבי רדיו בכל העולם, שהחליפו דעות על הציוד בו הם משתמשים. החובבים בנו בעצמם את המשדרים וציוד ההאזנה. המקצועיים קנו את הציוד מוכן בחנויות. באותה עת ,עדיין לא היו טרנזיסטורים וכל החלקים היו גדולים והופעלו על ידי זרם חזק. עדיין לא היו מכשירים שהופעלו על ידי סוללות. 
הרצון ללמוד ולדעת יותר הביא אותי, עם פרישתי לגמלאות, לחפש מקורות מידע לנושאים המעניינים אותי
ולשאלות המתייחסים לנושאים אלה. תפקוד המחשב, גלישה באינטרנט ואיתור נושאים והסברים,
מאפשרים לי לממש רצון זה. 
 
ההשתתפות בתכנית הקשר הרב דורי בהדרכת המורה עדי, ובעזרתם של הגמלאי המתנדב בנו גולדנר והחונך דור חדאד, איפשרה לי להרחיב את ידיעותיי, להעביר מידע לחברים ולערוך כרטיסי ברכה מעוטרים לימי חג ואירועים חגיגיים.
 
אני מודה לכולם על המאמץ להדריך אותי, להעלים את הפחד מתפקודי המחשב, לתת לי אפשרות להתקדם בכוחות עצמי. תודה לתלמיד דור חדאד, החונך שלי ולמורה עדי דורון חננאל מבית הספר עליות ברמת גן.  

מילון

אגודת חובבי רדיו
חובבות הרדיו היא תחביב מדעי וחברתי שהתפתח במאה העשרים. תועלתה העיקרית היא בקידום הטכנולוגיה. חובבות הרדיו בישראל החלה עוד בתקופת המנדט הבריטי, לפני קום המדינה. ממשלת המנדט לא ראתה בעין יפה פעילות זו ורובה נעשתה בתנאי מחתרת כמעט.

ציטוטים

”למדנו להאזין להתקשרויות בין חובבי רדיו בכל העולם“

הקשר הרב דורי